خوش‌بینی اوپک به پایان دوران سقوط نفت

خوش‌بینی اوپک به پایان دوران سقوط نفت

دبیرکل اوپک گفت: قیمتهای پایین کنونی نفت ادامه نخواهد یافت و در چند ماه آینده یا ظرف یک سال آینده بازار شاهد افزایش قیمت نفت خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک تایمز، عبدالله البدری دبیرکل اوپک در اولین نشست انرژی اوپک و هند در دهلی گفت: من تمام عمرم را در تجارت نفت بوده ام. من تاکنون شش چرخه قیمت را دیده ام. قیمتهای بسیار بالا و قیمتهای بسیار پایین و این یکی از آن موارد است. این روند ادامه دار نخواهد بود.

وی افزود: ظرف چند ماه یا یک سال این روند تغییر خواهد کرد.

بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز پس از تنه زدن به پایین ترین قیمت 11 سال اخیر در روز گذشته، امروز در پی افزایش تقاضا قدری بالا رفت.

در معاملات امروز نفت برنت با 55 سنت افزایش 38 دلار و 47 سنت معامله شد و نفت سبک آمریکا با 31 سنت افزایش به 36 دلار و 62 سنت در هر بشکه رسید.

البدری افزود: اوپک قیمت هدفی ندارد ولی به دنبال یک قیمت منصفانه است که به معنی اینست که کشورهای عضو اوپک درآمد مناسب و معقولی داشته و بتوانند برای عرضه بیشتر به مصرف‌کنندگان سرمایه گذاری داشته باشند.

در آمریکا، قانونگذاران به لغو قانون 40 ساله منع صادرات نفت این کشور یک گام نزدیک تر شدند.

دبیرکل اوپک تاکید کرد: حتی اگر دولت آمریکا اجازه صادرات نفت این کشور را بدهد، قیمتها بیش از این کاهش نخواهد یافت و اوپک میتواند در سطح کنونی به تولید ادامه دهد.

تاماش وارگا تحلیلگر نفتی در لندن درباره افزایش تقاضا در پی سقوط قیمتها گفت: این خرید فنی است. کاملا مشخص است که فعالان پس از سقوط قیمتها به کمتر از قیمتهای سال 2008 شروع به خرید کرده اند.

ارزش دلار نیز به پایین ترین سطح هفت هفته اخیر در برابر سبد دیگر ارزها رسیده و این امر خرید کالاهایی که با دلار مبادله میشوند را افزایش داده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا