واکنش کارشناسان به ادغام احتمالی نفت و نیرو

بلاتکلیفی آب در برنامه ششم توسعه

بلاتکلیفی آب در برنامه ششم توسعه

عضو شورای راهبردی اندیشکده تدبیر آب ایران گفت: مساله آب در برنامه ششم با توجه به تقسیم‌بندی‌های جدیدی که صورت گرفته بلاتکلیف مانده است.

انوش اسفندیاری در نشستی که به منظور بررسی جایگاه آب در برنامه ششم توسعه در محل اندیشکده تدبیر آب ایران برگزار شد، با انتقاد از نوع رویکرد دولت در خصوص جایگاه آب در تدوین برنامه ششم اظهار کرد: با توجه به مساله تغییر ساختار در برخی وزارتخانه‌ها و تاسیس وزارت انرژی و همچنین ادغام محیط زیست، منابع طبیعی و آب در یک سازمان زیرمجموعه‌ای ریاست جمهوری که در برنامه ششم دیده شده است می‌توان گفت که عملا سیاست‌های مربوط به آب مغفول می‌ماند.

وی افزود: حوزه آب وسعت بسیاری دارد و در آن تصمیمات بزرگی گرفته می‌شود که نمی‌شود آن را در قالب یک سازمان زیرمجموعه ریاست جمهوری گنجاند. حداقل نیاز این است که این حوزه را زیرمجموعه یک وزارتخانه قرار بدهند.

عضو شورای راهبردی اندیشکده تدبیر آب ایران ادامه داد: در برنامه ششم اهداف مشخصی برای آب در نظر گرفته نشده و صرف تغییر ساختار به معنای تعیین هدف نیست.

اسفندیاری، زمان پیش‌رو تا ارائه‌ی برنامه ششم به مجلس را تنها فرصت برای ارائه پیشنهادات اصلاحی برنامه ششم دانست که می‌توان در آن برای ساماندهی در مساله حیاتی آب چاره‌جویی کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا