سال آینده صورت می‌گیرد

راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی به آفریقا

راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی به آفریقا

مدیرکل خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی به آفریقا را از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: با ایجاد چنین امکانی برای صادرکنندگان در حوزه شرق آفریقا می‌توانیم خطوط کشتیرانی ارزان قیمتی را دایر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه مرکزی، فرهاد نوری در همایش بزرگ تقدیر از صادرکنندگان برگزیده استان مرکزی، ضمن اشاره به اقداماتی که سازمان توسعه تجارت در ماه‌های باقیمانده از سال اجرایی خواهد کرد، اظهار کرد: دولت از بابت رسیدگی به ساختارها و انجام وظیفه شفاف‌سازی قوانین تجاری کشور و زیرساخت‌های تجاری، تصمیمات مناسبی را اخذ کرده که به تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رسیده است.

وی با بیان اینکه کمتر از یک ماه دیگر در حوزه حمل و نقل شاهد دو اتفاق خوب خواهیم بود، افزود: اولین پرواز مستقیم تهران به آستاراخان و برگشت به تهران با یارانه‌ای که دولت تخصیص داده است، حداکثر تا بهمن‌ماه اجرایی خواهد شد و صادرکنندگانی که می‌خواهند با حوزه آستاراخان و سایر مناطق روسیه فعالیت داشته باشند می‌توانند از این پرواز مستقیم که قرارداد آن با یکی از خطوط پروازی امضا شده است، تا قبل از سال جاری و احتمالا اول بهمن‌ماه استفاده کنند.

وی بیان کرد: در حوزه تسهیلات بانکی نیز دولت بودجه 200 میلیاردی را در نظر گرفته و توافقنامه آن با بانک توسعه صادرات امضا شده و یارانه تسهیلات بانکی نیز قبل از پایان سال جاری اتفاق خواهد افتاد که براساس آن به طور میانگین 6 درصد یارانه به تسهیلات صادراتی اعطا می‌شود.

مدیرکل خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: راه‌اندازی زنجیره‌های پخش و توزیع در کشورهای هدف شامل عراق و ارمنستان در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: حوزه‌هایی که دولت وارد شده حوزه های غیرمستقیم است، چراکه بدون شک در حوزه حمایت از صادرات پرداخت‌های مستقیم کارآیی لازم را نداشته و در آینده هم نخواهد داشت، اما رسیدگی به زیرساخت‌هایی از این دست شامل تسهیلات بانکی، تسهیلات حمل و نقل و شبکه‌های توزیع به توسعه صادرات می‌انجامد.

نوری ضمن تاکید بر اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط در زمینه صادرات و ماندگار شدن در بازارهای صادراتی نیازمند بنگاه‌های بزرگ مقیاس است، گفت: بنگاه‌های کوچک در بازارهایی مانند عراق تجربه خوبی نداشته ا‌ند و بر این اساس سازمان توسعه تجارت سعی دارد تشویق و حمایتش در زمینه صادرات را متوجه بنگاه‌هایی با مقیاس‌های بزرگ که قابلیت رقابت با رقیبان بین‌المللی دارند، متمرکز کند.

همایش و سمینار مشکل صادرات را حل نمی‌کند

به گزارش ایسنا، سیدجواد زمانی - معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی ایران - در این مراسم اظهار کرد: پساتحریم فرصتی بکر برای صادرکنندگان و تجار ایرانی برای دستیابی به بازارهای جهانی است.

وی افزود: لغو تحریم‌ها به تنهایی نمی‌تواند شرایط اقتصادی را تغییر داده و بهبود معیشت ایجاد کند، در واقع این تصور که دولت‌ها دهنده و مردم گیرنده هستند باید در کشور تغییر کند.

وی با تاکید براینکه هر فرد ایرانی باید در راستای بهبود شرایط اقتصادی خود را مسئول بداند افزود: مملکت ما دچار یک حیف و میل شدید و بی سابقه بوده و دولت می‌خواهد با تمام تلاش جلوی این حیف و میل ها را بگیرد.

زمانی بیان کرد: بدبختی اقتصاد ما حیف است و نه فقط میل، فرصت‌هایی که در مملکت ما از دست رفت باعث شد اقتصاد ما به رکود تورمی برسد.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: صادرکنندگان ما رزمندگانی هستند که از روی مین می‌گذرند و صادرات انجام می‌دهند.

وی گفت: تا اعتقاد ما به این فرهنگ تبدیل نشود که همه باید به کمک دولت بیاییم، وضع به همین منوال خواهد بود و تا نگرش‌ها تغییر نکند با برگزاری همایش و سمینار مشکل صادرات حل نخواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا