تاکید اتریش بر پیشبرد همکاری های مشترک با ایران

تاکید اتریش بر پیشبرد همکاری های مشترک با ایران

معاون وزیر اقتصاد اتریش با تبریک حل مساله هسته ای ایران و پیشرفت های اخیر در این زمینه بر عزم اتریش برای پیشبرد همکاری های مشترک دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا روز چهارشنبه اعلام کرد: جر لینگر در حاشیه اجلاس وزرای کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت در دیدار و گفت و گو با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان این مطلب را بیان کرد.
وی بر علاقه مندی کشور متبوعش بر شتاب بخشی فرآیند الحاق جمهوری اسلامی ایران اشاره و اعلام کرد: فعالیت های لازم را در این زمینه به عمل خواهد آورد.
جرلینگر تاکید کرد کشورش از هر حیث آمادگی دارد تا با رفع تحریم ها روابط را در قالب کمیته دو جانبه دنبال کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان هم با اشاره به دیدارهای متعدد انجام شده بین مقام های دو کشور اظهار امیدواری کرد: در ابتدا مسایل و مشکلات بانکی به عنوان مانعی در برابر مراودات اقتصادی و تجاری به سرعت رفع می شود تا راه برای اقدام های عملی فراهم شود.
محمدرضا نعمت زاده با شرح مختصری از سابقه درخواست الحالق جمهوری اسلامی ایران به سازمان جهانی تجارت، به موانع موجود در این زمینه اشاره کرد.
وی بر ضرورت تعیین رییس گروه کاری الحاق ایران اشاره کرد و آمادگی ایران را برای ارائه گزارش تجدیدنظر شده رژیم تجاری پس از تعیین رییس گروه کاری را اعلام کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که برای حضور در اجلاس سازمان جهانی تجارت به کنیا سفر کرده در حاشیه این اجلاس با برخی از وزرای کشورها در خصوص برنامه های ایران برای پیوستن به این سازمان و روابط اقتصادی دو جانبه گفت و گو می کند.
همچنین نعمت زاده در این اجلاس شرکت و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را تبیین می کند.
وزیرصنعت، معدن و تجارت ملاقات هایی را نیز با مقامات سیاسی، اقتصادی و پولی کنیا انجام خواهد داد و با ایرانیان، تجار مقیم کنیا جلسه خواهد داشت.
اجلاس بازارهای عضو سازمان تجارت جهانی 23 تا 26 آذر برابر با 14 تا 16دسامبر 2015 در نایروبی پایتخت کنیا درحال برگزاری است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا