امروز در تالار بورس کالا شکل گرفت؛

مثلث رقابت در بازار شیمیایی ها

مثلث رقابت در بازار شیمیایی ها

فعالان تالار محصولات پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شاهد رقابت مشتریان بر سر خرید سه محصول جوش شیرین، استایرن منومر و منواتیلن گلایکول بودند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز عرضه ۷۰۰ تنی جوش شیرین پتروشیمی شیراز به میزان ۱۴۰۰ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا یک هزار و ۱۹۵ تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا یک هزار و ۴۱۰ تومان رقم خورد.

در همین حال استایرن منومر پتروشیمی پارس و منواتیلن گلایکول نیز با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شدند، به طوری که عرضه ۳۳۰ تنی منواتیلن گلایکول شازند بیش از ۴ هزارتن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا یک هزار و ۷۳۰ تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن یک هزار و ۹۰۳ تومان رقم خورد.

منواتیلن گلایکول مارون نیز در کانون توجه خریداران قرار داشت، به طوری که عرضه ۴۴۰ تنی آن یک هزار و ۹۵۸ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن یک هزار و ۷۳۰ تومان و میانگین قیمت خرید این کالا یک هزار و ۹۰۳ تومان بود.

استایرن منومر پارس نیز که به میزان ۳ هزارتن عرضه شده بود با صف تقاضای بیش از ۵ هزارتن روبه رو شد به این ترتیب این محصول که با قیمت پایه ۲ هزار و ۹۶۴ تومان روی تابلو رفته بود با میانگین قیمتی ۳ هزار و ۲۰۱ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال امروز اسیداستیک فن آوران، دی اتیل هگزانول و مونومر وینیل استات شازند، اورتوزایلین بوعلی سینا، کربنات سدیم سبک شیراز از کالاهایی بودند که بخشی از تناژ عرضه آنها وارد سیستم مچینگ شد.

به گفته کارشناسان بازار شیمیایی، در حال حاضر روند نزولی قیمت نفت سبب شده تا بازار محصولات شیمیایی روزهای آرامی را سپری کند. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا