برنامه افزايش 4 درصد توليد فولاد چين در راه است

برنامه افزايش 4 درصد توليد فولاد چين در راه است پايگاه خبري معدن نيوز- عضو کميسيون معدن اتاق بازرگاني تهران گفت: در پي اجرايي شدن برنامه‌هاي دولت چين براي افزايش 4 درصدي توليد فولاد شرايط براي رقابتي تر شدن اين بازار و سقوط قيمت فولاد وجود دارد.
بهادر احراميان در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با تاکيد بر اينکه شرايط رکود بازار فولاد خوش بينانه نيست، گفت: ‌برنامه‌هاي دولت در يک سال گذشته به دليل کمبود اعتبارات مالي انقباضي بوده و تاثير آن بر کاهش پروژه‌هاي عمراني مشهود بوده است. حال بايد اين موضوع را در کنار رکود بازارهاي جهاني ارزيابي کرد و ديد که تنها با رفع موانع مالي دولت نمي‌توان شاهد رونق در بخش توليدات فولادي بود.
اين عضو کميسيون معدن اتاق بازرگاني تهران با تاکيد بر اينکه مازاد توليد در جهان مشکلي اصلي توليدکنندگان است، افزود: فعاليت‌هاي ساخت‌وسازي در چين همچنان سير نزولي دارد به طوري که اين کشور در برنامه‌اي که از سال گذشته داشت براي صادرات 100 ميليون تني فولاد خود را آماده کرده بود اما به دليل کاهش تقاضا در داخل، هم‌اکنون اين برنامه را تغيير داده است و به دنبال عرضه 200 ميليون تني اين محصول به بازار است.
او افزود: از آنجايي که چين به عنوان بزرگترين توليد‌کننده فولاد، سهم مهمي در بازار جهاني دارد برنامه‌هاي اين کشور به تنهايي مي‌تواند در بازار اين محصول تغييراتي به وجود آورد حال اين کشور براي سال آتي ميلادي به دنبال افزايش 4 درصدي توليد فولاد است که به طور قطع به عمق رکود و افزايش مازاد توليد فولاد خواهد افزود.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا