پوست‌اندازی نظام مالیاتی ایران

پوست‌اندازی نظام مالیاتی ایران

رئیس کل سابق سازمان مالیاتی با بیان اینکه نظام مالیاتی در دوره پوست اندازی قرار دارد، گفت: طرح جامع مالیاتی در ۲۰ استان پیاده سازی شد.

علی عسکری امروز در نهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی گفت: نظام مالیاتی امروز در یک دوره تحول و پوست اندازی است که البته این امر شاید به مذاق برخی ها خوش نیاید اما این پوست اندازی لازمه تحول است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه امور مالیاتی به زمین مانده را به دوش کشیدم، اظهارداشت: نظام مالیاتی در دوره پوست اندازی است.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای ایجاد نظام کارآمد در سازمان مالیاتی باید موارد را تکمیل کنیم، افزود: طرح جامع مالیاتی که از گذشته شروع شده بود در ۲۰ استان پیاده سازی شده و بقیه استان ها نیز در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی خواهد شد.

عسکری تصریح کرد: ۱۲ هزار نفر به نیروهای سازمان امور مالیاتی اضافه شد ضمن اینکه فضای اداری سازمان بهبود یافت. با وجودی که تبلیغات سوء زیادی در خصوص نیروهای سازمان امور مالیاتی انجام می شود، اما این سازمان دارای نیروهای ارزشمند و فعال است.

رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی همچنین در حاشیه این همایش درباره سخت ترین زمان در دوران مسئولیت این سازمان گفت: برخی مودیان آگاه بودند که باید مالیات بدهند اما پرداخت نمی کردند و با بداخلاقی طفره می رفتند.

وی اظهارداشت: اینکه فردی عمدا و با آگاهی و بداخلاقی از پرداخت مالیات فرار می کرد و باید سعی می کردم او را برای دادن مالیات قانع کنم، سخت ترین لحظات در دوران مسئولیت من بود.

عسکری با اشاره به اینکه مودیان از طیف‌های مختلفی هستند درباره یک خاطره شیرین کاری نیز افزود: یکی از مودیان نزد من آمد و گفت مالیات من از ۲ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: به این مودی گفتم شغل شما چیست و در کجاست؟ مودی هم ادامه داد فروشگاه لوازم خانگی در خیابان شریعتی دارم.

رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی کشور افزود: به این مودی گفتم آنجا بیشتر فروشگاه‌های لوازم خانگی خارجی هستند و مالیات شما به ۲ میلیون تومان نمی خورد که او به من اینطور گفت که فقط دنبال بهانه ای بودم تا با شما ملاقات کنم و با تفکرات شما آشنا شوم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا