رایزنی وزیر صنعت در کنیا:

زمینه های توسعه همکاری ایران واسپانیا مورد بررسی قرار گرفت

زمینه های توسعه همکاری ایران واسپانیا مورد بررسی قرار گرفت

تهران -ایران و اسپانیا در حاشیه اجلاس سازمان تجارت جهانی در کنیا ، زمینه های توسعه همکاریهای دو جانبه و آخرین وضعیت روابط تجاری تهران - مادرید را مورد بررسی قرار دادند .

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت ، معدن وتجارت ، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان در دیدار با ' خایمه گارسیا لگاز قائم مقام وزیر اقتصاد اسپانیا مسایل مورد علاقه دو کشور رامورد بحث قرار دادند .
وزیر صنعت،معدن وتجارت ایران برای شرکت در اجلاس سازمان تجارت جهانی به کنیا سفر کرده و در حاشیه این اجلاس با برخی از مقامهای دیگر کشورها شرکت کننده ، در خصوص برنامه های ایران برای پیوستن به این سازمان و روابط اقتصادی دو جانبه گفت و گو انجام می دهد .
قرار است نعمت زاده ضمن مشارکت در اجلاس سازمان تجارت جهانی ،دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را نیز در این نشست تبیین کند.
پیش بینی شده وزیرصنعت،معدن وتجارت ایران ، ملاقات هایی را با مقامهای سیاسی، اقتصادی و پولی کنیا انجام دهد و با ایرانیان، تجار مقیم کنیا جلسه خواهد داشت.
اجلاس کشور های عضو سازمان تجارت جهانی 23 تا 26 آذر ماه در نایروبی پایتخت کنیا درحال برگزاری است.
بیشترین حجم مبادلات تجاری میان ایران و اسپانیا مربوط به سال 2011 است که طی آن ارزش تجارت دو کشور به رقم 4.7 میلیارد یورو رسید.
عمده تجارت دو کشور در سال یاد شده مربوط به صدور اقلام انرژی ایران به اسپانیا بود.
آمارهای منتشره توسط اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران نشان می دهد ، مبادلات دو کشور طی سال 1393 بالغ بر 321 میلیون دلار بود که حدود
146میلیون دلار را واردات ایران از اسپانیا و به میزان 175 میلیون دلار نیز صادرات ایران به اسپانیا بود.
حجم مبادلات ایران و اسپانیا در چهار ماهه نخست 94 شامل صادرات حدود 89 میلیون دلار آهن، زعفران، انگور، روده، فرش و کفپوش ایران به اسپانیا و 53 میلیون دلار واردات الکترودهای زغالی، جرثقیل، مرکب چاپ، کاغذ گراف و نخ نساجی ایران از این کشور بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا