کاهش قیمت نفت تا کی ادامه دارد؟/دبیرکل اوپک:روند کاهش قیمت نفت ادامه نخواهد یافت

کاهش قیمت نفت تا کی ادامه دارد؟/دبیرکل اوپک:روند کاهش قیمت نفت ادامه نخواهد یافت

اقتصاد > انرژی - اوپک می گوید کاهش قیمت نفت بیش از این ادامه نخواهد نیافت.

گزارش ها حاکی است روند کاهش قیمت نفت خام جهانی که در  ۷ سال گذشته بی سابقه بوده،ادامه نخواهد یافت و این احتمال وجود دارد که در سال آینده قیمت ها دوباره افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی ، عبدلله البدری دبیرکل اوپک  روز سه شنبه پیش بینی کرد:« برخی از تولیدکنندگان محصولات خود را کاهش خواهند داد.»

ادامه کاهش قیمت نفت که بعد از کاهش سال ۲۰۱۴ بی سابقه بوده،سبب شد تا قیمت نفت خام برنت روز دوشنبه به کمترین نرخ خود از سال ۲۰۰۴ رسیده و به بشکه ای حدود ۳۶ دلار سقوط کند.

در حالی که پیش بینی بیشتر کارشناسان این است که قیمت نفت تا سال ۲۰۱۷ به ۱۰۰ دلار نخواهد رسید،اما بیشتر تولیدکنندگان به استخراج نفت خام ادامه می دهند.

البدری دبیرکل اوپک گفته است:« من تمامی زندگی خود را در صنعت نفت گذراندم و ۶ سیکل قیمت نفتی دیده ام. قیمت های بسیار بالا نفت و بسیار کم را دیده ام . این اتفاق نیز مانند گذشته است و ادامه نخواهد یافت. در چند ماه یا سال دگر تغییر خواهد کرد.»

وی گفت:« اوپک هدف قیمت خاصی ندارد، ولی به دنبال قیمت عادلانه و منطقی است که اعضای اوپک درآمد مناسبی داشته باشند .»

در حال حاضر در بازار جهانی ۲ میلیون بشکه نفت در روز بیشتر از مصرف تولید می شود، اوپک نشان داده است که می تواند با افزایش تولید ، سایر رقبای تولید کننده نفت مانند شیل آمریکا را از بازار خارج کند.

پیش بینی ها حاکی است که احتمال اینکه تولید نفت در ۲ یا ۳ سال دیگر کاهش پیدا کند،وجود دارد.با این حال قیمت های کنونی نفت موجب از بین رفتن ۱۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت شده است.

در همین حال ایران اعلام کرده است که تولید نفت را  حداقل یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.

البدری گفته است که اگر آمریکا صادرات نفت خام را افزایش دهد، قیمت ها کاهش نخواهد یافت و اوپک نمی تواند در همین قیمت ادامه دهد.

مترجم:متین دخت والی نژاد

22435

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا