افت دسته جمعی قیمت ها زیر سایه اونس؛

نگاه بازیگران آتی سکه به نشست فدرال رزرو

نگاه بازیگران آتی سکه به نشست فدرال رزرو

بازار نقدی و آتی سکه دیروز (سه شنبه) تحت تاثیر اخبار مختلف از بازار جهانی اونس و انتظار برای افزایش نرخ بهره فدرال رزو روند نزولی در پیش گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» قیمت طلا دیروز در حالی در بازارهای جهانی با کاهش روبرو شد که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند و این موضوع نیز بر روند بهای سکه داخلی تاثیر گذار بوده است.

به این ترتیب دیروز در معاملات قراردادهای آتی، سکه سررسید دی ماه با کاهش ۰/۵۱ درصدی به قیمت ۹۱۲ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۱۲ هزار تومان به فروش رسید که افت ۰/۵۷ درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت با قیمت ۹۱۷ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۳۳ درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت ۹۱۸ هزار تومان و با افت ۰/۵۲درصدی مورد معامله قرار گرفت.

از سویی حجم معاملات آتی سکه دیروز سه شنبه به ۴ هزار و ۷۴۴ قرارداد به ارزش بیش از ۴۳۵ میلیارد ریال رسید.

همچنین دیروز سکه در بازار نقدی نیز با روند کاهشی قیمت رو به رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با بهای ۹۰۹هزار تومان معامله شد که نسبت به دوشنبه گذشته، سه هزار تومان کاهش داشت.

همچنین قیمت هر قطعه سکه نیم، ربع و گرمی به ترتیب ۴۶۳، ۲۵۶ و ۱۶۷ هزار تومان معامله شدند.

برخی از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقدند در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو احتمال کاهش ۱۰ درصدی قیمت جهانی طلا تا روزهای آغازین سال ۲۰۱۶ میلادی وجود دارد که در صورت وقوع این اتفاق به طور حتم بهای سکه در بازار داخلی نیز تحت تاثیر این کاهش قرار خواهد گرفت.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا