بلومبرگ پیش‌بینی کرد

ادامه روند نزولی رشد اقتصاد چین تا سال 2018

ادامه روند نزولی رشد اقتصاد چین تا سال 2018

اصلاحات ساختاری در اقتصاد چین در سال 2018 ممکن است این کشور را نجات بدهد

اقتصاد چین که اکنون در میانه سقوطی تاریخی است تا سال 2018 به روند نزولی خود پایان نخواهد داد.

شش نفر از 12 کارشناس اقتصادی که بلومبرگ با آن‌ها گفت‌وگو کرد هفته گذشته اظهار کردند که تا سال 2018 اقتصاد چین روندی نزولی را طی خواهد کرد؛ پنج نفر نیز اظهار کرده‌اند که سال 2019 سال تغییر و بهبود سرعت رشد اقتصادی چین خواهد بود.

در سال 2018 نیز اصلاحات ساختاری در بازار صورت خواهد گرفت که به رشد کمک خواهد کرد. کمپین ضد فسادی که راه افتاده بالاخره نتیجه خواهد داد

کارشناسان اقتصادی در چشم‌انداز خود به چالش‌های شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین اشاره کرده‌اند. او هدف خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی برای پنج سال آینده روی متوسط 6.5درصد قرار داده‌است. به این ترتیب وضعیت با سال 2010 کاملاً متفاوت است.

سیاستگذاران در همهمه هستند. مهم‌ترین نکته برای دستیابی به چشم‌انداز درازمدت توسعه اقتصادی چین این است که سمت عرضه را به تعادل برساند و مازاد عرضه راحدف کند.

به هر حال این سیاست‌ها می‌تواند به چشم‌انداز کوتاه‌مدت فشارهایی را وارد کند.

اگر بحث اشتباه بودن آمارهای اقتصادی چین را کنار بگذاریم (که در ماه جاری دوباره بحث آن داغ شد)، پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی به کمترین میزان خود از سال 1990 تا کنون برسد.

وضعیت مصرف و خدمات به گونه‌ای نیست که بتواند اقتصاد رو به سقوط را نجات بدهد.

پیش‌بینی می‌شود برخی اصلاحات اقتصادی تا سال 2017 به ثمر بنشیند و باعث پیشرفت و رشد دوباره دومین اقتصاد بزرگ جهان بشود.

در سال 2018 نیز اصلاحات ساختاری در بازار صورت خواهد گرفت که به رشد کمک خواهد کرد. کمپین ضد فسادی که راه افتاده بالاخره نتیجه خواهد داد.

منبع: بلومبرگ

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا