آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرای «اتوتک» در ایران بررسی شد

لزوم سرعت بخشی به طرح‌های صنایع معدنی ایمیدرو

لزوم سرعت بخشی به طرح‌های صنایع معدنی ایمیدرو

گروه معادن - دو روز گذشته مدیرعامل شرکت فنلاندی «اتوتک» در راس هیاتی بلندپایه از مدیران و معاونان این شرکت به دعوت رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران وارد ایران شد تا درباره پروژه‌های در دست اجرای این شرکت با رییس هیات عامل ایمیدرو مذاکراتی داشته باشند.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) درباره این جلسه اظهار کرد: ما از مدیرعامل اتوتک بین‌المللی که در آخرین روزهای سال ۲۰۱۵م به ایران آمده دعوت کردیم تا مروری بر پروژه‌هایی که در ایران دارند، داشته باشیم، به ویژه آنکه برخی از پروژه‌های اتوتک در ایران نیازمند مذاکره برای سرعت‌بخشی بودند.

پروژه‌های عقب مانده از زمان‌بندی

به گفته کرباسیان خوشبختانه چند پروژه در دست اتوتک است از جمله؛ ۲ پروژه در شرکت ملی صنایع مس ایران که مربوط به طرح ذوب بود و البته نیمه‌تمام مانده، همچنین پروژه‌ای در زمینه هیدرومتالورژی «سونگون» که در حال مذاکره و برگزاری مناقصه بین‌المللی است، دیگری پروژه نفلین‌سینیت آذربایجان‌شرقی که گزارش طراحی مقدماتی آن در دست اتوتک است و یک پروژه دیگر هم، کنسانتره فولاد خراسان در سنگان است.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: موارد یاد شده پروژه‌های در دست اجرای اتوتک است اما برخی از آنها قدری عقب‌ماندگی و مشکلات داشت که خوشبختانه در این جلسه به صورت جامع درباره این پروژه‌ها بحث و تصمیم‌های لازم برای سرعت بخشی به آنها و رسیدن این پروژه‌ها به زمان‌بندی گرفته شد. کرباسیان در پاسخ به این سوال که آیا ایمیدرو اعلام آمادگی اتوتک برای اجرای کارخانه جدید کنسانتره ایمیدرو در سنگان را می‌پذیرد یا خیر، گفت: درباره این موضوع کنسرسیوم مشترکی با ایریتک و فولاد خراسان دارند اما متاسفانه این پروژه از زمان‌بندی عقب‌مانده و ما مجبور شدیم به شرکت فولاد خراسان اخطار داده تا اجرای پروژه را سرعت بخشند.

به گفته وی، از اتوتک و ایریتک تقاضا کردیم که در این جلسه حضور داشته باشند تا این نکات را اعلام کنیم و آنها نیز قول دادند تا سرعت پروژه‌ها را افزایش دهند. از سوی دیگر انتظار داریم شرکت فولاد خراسان نیز به عنوان کارفرما فعال‌تر از گذشته برخورد کند. کرباسیان ادامه داد: از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه، تسریع طراحی مقدماتی پروژه نفلین‌سینیت آذربایجان‌شرقی بود که در این‌باره نیز اعلام کردند از هفته آینده تیم‌شان برای نهایی کردن طراحی مقدماتی مستقر خواهند شد. به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو به طور کلی تصمیمات خوبی در این جلسه درباره پروژه‌های در دست اجرای اتوتک گرفته شده است.

اعلام آمادگی اتوتک برای اجرای کارخانه جدید کنسانتره ایمیدرو در سنگان

هومان خواجه نصیری، مدیر ارشد پروژه‌های نمایندگی اتوتک در ایران نیز با اشاره به جلسه مدیران اتوتک با رییس هیأت عامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت ملی مس و همچنین پرتی کورهونن، مدیرعامل شرکت اتوتک گفت: در این جلسه درباره آخرین وضعیت پروژه‌های دوطرف و گسترش همکاری‌های آینده سازمان ایمیدرو و شرکت اتوتک مذاکرات سازنده‌ای انجام شد. وی در ادامه افزود: از پروژه‌هایی که در آینده اتوتک در منطقه سنگان می‌تواند اجرا کند، ساخت کارخانه تولید کنسانتره سنگ‌آهن ایمیدرو با ظرفیت ۲/۴ میلیون تن تولید در سال است که در این مذاکرات به آن نیز اشاره شد.

مدیر ارشد پروژه‌های نمایندگی اتوتک در گفت و گو با معدن ۲۴ بیان کرد: ساخت کارخانه تولید کنسانتره فولاد خراسان به ظرفیت ۲/۵میلیون تن، گندله «گل‌گهر» و «گهرزمین» هر یک به ظرفیت ۵ میلیون تن و نیز انجام مطالعات مهندسی پایه کارخانه آلومینای سراب از جمله پروژه‌هایی است که درحال‌حاضر شرکت اتوتک در دست اجرا دارد و در این جلسه رییس هیات عامل ایمیدرو در جریان روند اجرایی این پروژه‌ها قرار گرفت. خواجه نصیری تصریح کرد: هدف از این جلسه مرور آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرای شرکت اتوتک و اشاره به فرصت‌های آینده برای همکاری با اتوتک از سوی سازمان ایمیدرو بود.

وی اظهار کرد: در این پایان جلسه رییس هیات عامل ایمیدرو از شرکت اتوتک به دلیل حضور در بخش معدن و صنایع معدنی ایران در دوران تحریم تشکر کرد و گفت هیچ گاه حضور شما را در دوران سخت، در کنار خودمان فراموش نخواهیم کرد. خواجه‌نصیری در ادامه اظهار کرد: همچنین عصر روز دوشنبه تیم مدیریتی اتوتک با مدیرعامل شرکت ملی مس ایران نیز دیدار داشته و درباره پروژه‌های تغلیظ، ذوب، اسید و هیدرومتالورژی شرکت مس که از سوی اتوتک در دست اجرا است، صحبت شد. ضمن اینکه پروژه‌های آینده این شرکت مانند ساخت کارخانه‌های اسید در مس «سرچشمه» و «خاتون‌آباد» و همچنین توسعه ذوب مس «خاتون‌آباد» از محورهای اصلی جلسه عصر دوشنبه تیم مدیریتی اتوتک با احمد مرادعلیزاده، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران بود که در صورت توافق در آینده نزدیک به‌وسیله اتوتک اجرایی خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا