اولین واکنش بورس به مصوبه مهم شورای حکام

اولین واکنش بورس به مصوبه مهم شورای حکام

در پی مصوبه عصر دیروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر بسته شدن پرونده ابهامات فعالیت‌های اتمی ایران ، بورس به این رویداد تاریخی واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فعالان بازار سرمایه درحالی آخرین روز کاری را آغاز کردند که بیش از همه متاثر از مصوبه عصر دیروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر بسته شدن پرونده ابهامات فعالیت‌های اتمی ایران ، قرار گرفته اند اما بررسی شاخصه های مهم معاملاتی در نیم ساعت اول نشان می دهد اکثر فعالان ضمن پرهیز از رفتارهای هیجانی ، همچنان منتظرند.

براساس این گزارش، درحالی دیروز روزی تاریخی و کلیدی برای ایران و جهان تلقی شد که معامله گران کم تعداد ماه های اخیر ، منتظر  نتیجه جلسه دیروز شورای حکام بودند تا بهتر از گذشته تصمیم گیری کنند. در این میان هر چند طی نیم ساعت اول معاملات امروز ، شاخص بورس با 37 واحد رشد مواجه شد و برخی گروه ها با اقبال نسبی مواجه شدند اما همچنان خبری از تغییر اساسی جهت بازار نیست.

به این ترتیب طی 30 دقیقه اول معاملات به جز سهام بانک ها که با رشد نسبی قیمت معامله شدند و همچنین برخی شرکت های خودرویی و تک سهم هایی چون پلی اکریل و آذرآب و...، دیگر گروه ها با روند معاملات عادی و همراه با نزول روبرو شده اند. به طوریکه بیشترین صف خرید تشکیل شده مربوط به پست بانک با بیش از 10 میلیون سهم است و خبری از تشکیل صف خرید و رشد 5 درصدی دیگر شرکت های ارزنده نیست.

این رویکرد عمدتا" ناشی از خروج سهامداران در ماه های اخیر، کمبود نقدینگی و مهمتر از همه کاهش شدید اعتماد به آینده بازار سهام و تا زمان رفع تحریم ها است و صرفا" مجالی برای عرصه نوسان گیران شده است.

به هرحال طی نیم ساعت اول معاملات امروز ، شاخص بورس با رشد 37 واحدی به 62 هزار و 271 واحد رسید و بیش از 78 میلیون سهم به ارزش 13.6 میلیارد تومان داد و ستد شد تا بازهم سریال به سر بردن در ایام انتظار و بازگشت رونق بازار سهام تکرار شود.

انتهای پیام

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا