قدیمی‌ترین پادشاه زنده جهان آفتابی شد

قدیمی‌ترین پادشاه زنده جهان آفتابی شد

پادشاه تایلند پس از مدت‌ها جلوی دوربین‌های تلویزیونی حاضر شد.

به گزارش بی بی سی، بهومیبول آدولیادج، پادشاه تایلند، به ندرت در برابر رسانه‌ها حاضر می‌شود. این در حالی است که صحبت از اوضاع نابسامان سلامتی وی بسیار است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید، تصویر آقای بهومیبول آدولیادج روز دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی پخش شد. در این ویدیو که آقای آدولیادج در بیمارستانی در نزدیکی کاخ پادشاهی نشان داده می‌شود، او در برابر چند قاضی حاضر شده و سوگند یاد می‌کند.
 
او برای چند بیماری از جمله عفونت ریه تحت درمان قرار گرفته است. وضعیت سلامتی پادشاه 88 ساله‌ی تایلند مورد توجه عموم مردم و رسانه‌های تایلند قرار دارد، چرا که مردم تایلند برای وی احترام زیادی قائل‌اند. نقش آقای بهومیبول آدولیادج در خلال تفکیک‌های سیاسی این کشور چون یک داور است.
 
پادشاه تایلند از ۹ ژوئن ۱۹۴۶ تاکنون در مسند قدرت باقی مانده است. از این رو، می‌توان وی را قدیمی‌ترین پادشاه زنده جهان نامید. تصویر آقای بهومیبول آدولیادج آخرین بار در ماه سپتامبر و توسط کاخ پادشاهی تایلند پخش شد.
 
وی برای دومین بار متوالی در طول پنج سال اخیر نتوانست در مراسم جشن تولدش در روز پنجم دسامبر حاضر شود. مراسم جشن تولد پادشاه توسط مسابقه دوچرخه‌سواری که توسط فرزندش «شاهزاده ماها واجیرالونکورن» برگزار شد، گرامی داشته شد.
 
مقامات کاخ در روز دوشنبه از ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر پیرامون وضعیت سلامتی پادشاه خودداری کردند.

 

از جمله بیماری‌هایی که پادشاه تایلند با آن دست و پنجه نرم می‌کند،
«هیدروسفالی» یا ازدیاد غیرعادی‌ مایع‌ در مغز است

 

شاهزاده ماها واجیرالونکورن، جانشین پادشاه تایلند

 
پادشاه آدولیادج در چند سال اخیر به مراتب در بیمارستان بستری شده است. وی چندین مرتبه برای برداشتن کیسه‌ صفرا و درمان هیدروسفالی (یا ازدیاد غیرعادی‌ مایع‌ در مغز) مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
 
وی بار دیگر در ماه ژوئن در بیمارستان سیریراج پذیرش شد و مدتی کوتاه پس از آن، از بیمارستان ترخیص شد.
 
محبوبیت پادشاه تایلند به دلیل زمان حکومت طولانی مدتش است. علاوه بر این مسئله، از او به عنوان یکی از ستون‌های استوار تایلند در خلال اختلافات سیاسی داخلی در طی سال‌های اخیر یاد می‌شود. تایلند در حال حاضر توسط یک دولت نظامی اداره می‌شود.
 
گفتنی است قوانین سخت‌گیرانه‌ی «خیانت‌ علیه‌ حکومت‌» یا «لیز ماژیستی» در تایلند، هر نوع انتقادی از پادشاه یا خاندان سلطنتی را منع می‌کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا