محبوبیت برندهای آمریکایی در بازار خودروی اروپا

محبوبیت برندهای آمریکایی در بازار خودروی اروپا

در حالیکه فولکس واگن برای تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی تاوان می‌دهد، برندهای آمریکایی رشد قوی را در بازار خودروی اروپا شاهد هستند.

به گزارش ایسنا، فروش بازار خودروی اروپا 13.7 درصد در نوامبر افزایش یافت و طبق اعلام انجمن خودروسازان اروپا، شمار خودروهای ثبت شده در ماه نوامبر به 1.12 میلیون دستگاه در مقایسه با 989 هزار و 758 دستگاه در نوامبر سال گذشته رسید. فورد و اپل که متعلق به جنرال موتورز است، در میان پرفروش‌های این بازار بودند.

فولکس واگن شاهد کاهش سهم بازار برند اصلی خود از 13.5 به 12.2 درصد بود زیرا میزان فروش آن تنها 3.1 درصد افزایش داشت که بسیار پایین‌تر از رشد کلی بازار بود. مجموع فروش این گروه خودروسازی آلمانی که بزرگترین خودروساز اروپا از نظر میزان فروش است، 3.9 درصد بالا رفت.

برند فولکس واگن که تلاش می‌کند آسیبهای حاصل از افشای تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی در آمریکا را مهار کند، با کاهش بیش از 20 درصدی فروش در انگلیس روبرو شده است.

بر اساس گزارش رویترز، فروش فیات کرایسلر، فورد و اوپل در نوامبر بیش از 18 درصد افزایش داشت. میزان فروش رنو 15.1 درصد و رقیب خانگی اش پژو سیتروئن 12.8 درصد رشد کرد.

سهم بازار اروپایی فورد از 6.5 درصد در نوامبر سال 2014 به 6.9 درصد در نوامبر امسال افزایش یافت. این خودروساز آمریکایی هفته گذشته اعلام کرده بود که سدان موندئو و شاسی بلندهای کوگا و اکواسپورت مدلهای تاثیرگذار در رشد فروش این خودروساز بوده اند.

شاسی بلندهای جی ال ای و جی ال سی مرسدس بنز و همچنین مدل جدید اسمارت به دایملر کمک کرد سهم بازار خود را از 5.8 به 6.2 درصد افزایش داد. مدل جدید جیپ رنگید و کراس اوور فیات 500 ایکس سهم بازار فیات کرایسلر را از 5.8 به 6.1 درصد افزایش داد.

آنیل والسان، تحلیلگر موسسه ارنست اند یانگ پیش بینی کرد بازار خودروی اروپا که در فاصله ژانویه تا نوامبر 8.6 درصد توسعه یافته است، در سال 2016 تحت تاثیر جو اقتصادی مثبت، قیمت پایین سوخت و تخفیفهای بالا به احیا ادامه خواهد داد با اینهمه روند رشد مذکور به دلیل افزایش نرخهای بهره احتمالا آهسته خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا