رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران:

۶۰ درصد صادرات مازندران در حوزه صنایع غذایی است

۶۰ درصد صادرات مازندران در حوزه صنایع غذایی است

قائم‌شهر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۶۰ درصد صادرات استان در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی است.

محمد محمدپورعمران شامگاه سه‌شنبه در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی مازندران، اظهار داشت: خوشبختانه صنایع غذایی در مازندران در سطوح ملی و جهانی، پیشرفتهای بسیار چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به وجود ۵۷۰ واحد صنایع غذایی در مازندران، بیان کرد: این واحدها جزو صنایع تبدیلی بوده که می‌توانند مواد اولیه خود را از موجودات زنده در طبیعت گرفته و غذای سالم اثرگذار بر جسم و روان افراد را تولید کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران بابیان اینکه ۶۰ درصد صادرات ما در حوزه غذایی و کشاورزی است، گفت: در سطح جهانی یکی از برندهای صنایع غذایی مازندران جزو ۵۰ برند برتر دنیاست و یکی دیگر از صنایع غذایی ما در جشنواره غذا در مسکو نشان برتر و ممتاز را کسب کرده است.

محمدپورعمران مازندران را یکی از قطب‌های اصلی طیور و فرآورده‌های گوشتی و فرآورده‌های آبزی دانست و افزود: در پرورش ماهیان سردابی رتبه اول کشور را دارا هستیم اما هنوز نتوانستیم در صنایع تبدیلی و کنسروسازی از این محصولات، استفاده کنیم.

وی در خصوص صنایع آرد و نان، عنوان کرد: باوجود داشتن تکنولوژی روز اروپا در زمینهٔ صنایع آرد، می‌توانیم بدون اخذ وجه گمرکی، غله از کشورهای همسایه وارد و پس از تبدیل، آرد صادر کنیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با اشاره به مشکلات صنعتی سازی واریته های میوه و سبزی گفت: در تولید میوه و سبزی وضعیت بسیار خوبی داریم اما در اصلاح واریته های باغات استان در راستای صنعتی سازی و فرآوری محصولات آن خلأ داریم.

محمدپورعمران با اشاره به پردازش دوهزار و ۵۰۰ تن شیر در مازندران، تصریح کرد: در حال حاضر از ۱۶ استان کشور، شیر وارد مازندران می‌شود که بومی‌سازی آن می‌تواند در کاهش قیمت تمام‌شده محصولات نقش داشته باشد.

وی بابیان اینکه توانمندی غذایی مازندران به معنی توانمندی غذایی کشور است، خاطرنشان کرد: درهشت ماهه گذشته ۲۰ درصد در صادرات فرآورده‌های گوشتی، آبمیوه و آب‌معدنی افزایش داشتیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا