رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

فرش مازندران در راه بازارهای جهانی است

فرش مازندران در راه بازارهای جهانی است

قائم‌شهر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به برندسازی فرش مازندران اشاره کرد و گفت: توانستیم فرش استان را برندسازی کرده و با آرم تجاری به بازارهای جهانی معرفی کنیم.

محمد محمدپورعمران عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های زنان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در قائم‌شهر با اشاره به برندسازی فرش مازندران تصریح کرد: به دنبال بازار مشخصی برای عرضه صنایع‌دستی و فرش دستباف هستیم.

وی اظهار داشت: باید برای زنان روستایی در مشاغل کوچک برندسازی انجام شود تا بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

وی ادامه داد: اعطای هزاران مورد تسهیلات بانکی  و برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف ازجمله فرش و صنایع‌دستی و اعطای غرفه‌های رایگان در نمایشگاه‌های مختلف به زنان و ایجاد مشاغل کوچک، خدماتی بوده که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به بانوان ارائه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به اهمیت صادرات، عنوان کرد: وجود ۱۴ کشور همسایه و ۲۵۰ میلیون نفر عضو کشورهای (سی آی اس) کمک بزرگی است تا با آموزش و ترویج، آشنایی با مدیریت کسب‌وکار و  اعطای تسهیلات بانکی بتوانیم محصولاتمان را به این بازارهای جهانی صادر کنیم.

محمدپورعمران ایجاد کسب‌وکارهای کوچک را برای روان‌تر کردن مشکل بیکاری مؤثر دانست و افزود: تاکنون بیش از دو هزار مورد طرح را به بانک‌ها برای استفاده از وام‌های کم‌بهره معرفی کرده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران بابیان اینکه مازندران در شش حوزه غذایی، قابلیت‌های بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: در حوزه‌های کشاورزی، پرورش طیور، ماکیان، پخت نان محلی و مرباجات زنان مازندرانی جایگاه ویژه‌ای‌ دارند که می‌توانند این قابلیت ها را جهانی کنند.

محمدپورعمران خاطرنشان کرد: باید داشته‌هایمان را در عمل، ملی و جهانی کنیم تا محصولات تولیدی در منازل و تولیدی‌های زیر پله و زیرزمین به بازار کشور ۸۰ میلیون نفری ایران راه پیدا کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا