موتورسیکلت‌های هیبریدی و برقی گرد هم می‌آیند

موتورسیکلت‌های هیبریدی و برقی گرد هم می‌آیند

دومین نمایشگاه بین‌المللی موتورسیکلت، قطعات، لوازم‌یدکی، موتورهای برقی، هیبریدی و تجهیزات وابسته، با عنوان «ایران رایدکس» 29 دی تا دوم بهمن ...

دومین نمایشگاه بین‌المللی موتورسیکلت، قطعات، لوازم‌یدکی، موتورهای برقی، هیبریدی و تجهیزات وابسته، با عنوان «ایران رایدکس» 29 دی تا دوم بهمن ماه 94 در مصلای تهران برگزار می‌شود.

به گزارش فرصت امروز، نخستین دوره نمایشگاه در قالب دو نمایشگاه مجزا برای صنعت موتور سیکلت و دوچرخه و وسایل نقلیه برقی و هیبریدی سال گذشته برگزار شد. برگزار کنندگان این نمایشگاه می‌گویند که دستاورد دوره قبل این نمایشگاه انجام مذاکراتی برای سرمایه‌گذاری مشترک در این بخش از صنعت بود. حالا امسال این دو نمایشگاه در یک جا جمع شده‌اند و هیأت‌های تجاری با منظور خرید و انجام سرمایه‌گذاری مشترک به این نمایشگاه دعوت شده‌اند.

فریبا خاک زاد، مجری برگزاری این نمایشگاه، روز گذشته در نشستی خبری اظهار کرد: هدف‌گذاری این نمایشگاه، متناسب با شرایط اقتصاد، صنعت و تکنولوژی روز کشور است. زیرا صنعت موتورسیکلت، دوچرخه و قطعات لوازم یدکی ایران، پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه صنعت ایران دارد. همچنین مسیر حرکت تولید وسایط نقلیه و نیاز زیست‌محیطی و ترافیکی کشور به سمت فرهنگ‌سازی و کاربردی کردن وسایل نقلیه برقی و هیبریدی است.

او می‌افزاید: نمایشگاه ایران رایدکس تنها نمایشگاه تخصصی در حوزه‌های ذکر شده است و از نظر جذابیت موضوعی و اهمیت صنعتی، توانسته نگاه شرکت‌های بین‌المللی را به خود جذب کند. خاک زاد، با اشاره به حضور شرکت‌های بین‌المللی در این نمایشگاه گفت: شرکت‌کنندگانی از چین و امارات در نمایشگاه حضور قطعی دارند. همچنین مذاکراتی را با چند کشور دیگر برای حضور در این نمایشگاه داشته‌ایم که هنوز قطعی نشده است. نکته دیگر حضور هیات‌های تجاری در این نمایشگاه است که براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، هیأت‌های تجاری دو کشور عراق و افغانستان، از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

مجری برگزاری نمایشگاه ایران رایدکس، ادامه داد: طی مذاکراتی که برای دعوت هیأت‌های تجاری داشته‌ایم، تلاش کردیم این هیأت‌ها را به‌گونه‌ای انتخاب کنیم که هم سرمایه‌گذار باشند و هم خریدار. خاک‌زاد در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌کنندگان در نمایشگاه، تولیدکنندگان داخلی موتورهای هیبریدی و برقی هستند، گفت: صنعت موتور سیکلت ما در این زمینه تولید خاصی انجام نمی‌دهد و بلکه بیشتر تولید در این زمینه به‌صورت مونتاژ است. اکنون حدود 70 درصد از تولیدکنندگان موتورسیکلت به بحث تولید موتور سیکلت‌های برقی و هیبریدی ورود کرده‌اند و دولت و شهرداری نیز طرح‌هایی را برای گسترش این تولیدات در نظر دارند.

او همچنین درباره اینکه زیرساخت‌های کشور برای ورود این وسایل نقلیه آماده نیست، توضیح داد: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه سیاست‌گذاران نیستند اما تلاش ما این است که برای سال‌های آینده دیگر شرکت‌ها و سازمان‌های دست‌اندرکار را جذب کنیم تا شرایط زیرساختی نیز فراهم شود. مجری برگزاری نمایشگاه ایران رایدکس، با بیان اینکه تاکنون استقبال برای شرکت در نمایشگاه خوب بوده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه از چهار محصول جدید و دو اختراع در صنعت موتورسیکلت رونمایی خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا