تسنیم گزارش می‌دهد

بالاخره دولت دست به کار شد

بالاخره دولت دست به کار شد

بالاخره دولت دست به کار شد و دستور مطالعه جامع بر طرح های فاضلابی استان خوزستان به ویژه حاشیه کارون به دو نهاد دولتی داده شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رودخانه کارون که در گذشته با انتقال سالانه 14 میلیارد مترمکعب آب و اکنون با انتقال 7 میلیارد مترمکعب آب در طول سال، پرآب‌ترین رودخانه ایران است و با طول 1200 کیلومتر از سرچشمه‌ها در دامنه‌های زاگرس میانی و جنوبی تا خلیج فارس، طولانی‌ترین رودخانه کشور محسوب می شود؛ این روزها بیش از همیشه با مشکل آلودگی آب مواجه شده است به‌گونه‌ای که به‌گفته معصومه ابتکار ــ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ــ این رودخانه تبدیل به کانال فاضلاب شده است.

سالهاست که ورود فاضلاب خام انسانی (شهری و روستایی)، پساب کشاورزی و کارخانجات صنعتی و حتی فاضلاب بیمارستانی به رودخانه کارون را شاهد هستیم که نه تنها فاجعه ای زیست محیطی به دنبال دارد بلکه سلامت ساکنان حاشیه این رودخانه و کسانی که از این منابع آب در شرب و تغذیه روزانه خود استفاده می کنند را به شدت به خطر می اندازد.

سالهاست رودخانه کارون با فاضلاب هایی که به آن میریزد به حال خود رها شده و با کاهش دبی آب جریان یافته در این رودخانه و افزایش حجم فاضلاب، وضعیت این رود بزرگ روز به روز وخیم تر می شود.

بالاخره دولت دست به کار شد و دستور مطالعه جامع بر روی طرح های فاضلابی که باید در استان خوزستان به ویژه در اطراف کارون اجرا شود تا از ورود فاضلاب به محیط‌های پذیرنده این استان به خصوص رود کارون جلوگیری شود، از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ شد. این دو نهاد دولتی موظف شدند که با انجام مطالعات جامع، مقدار بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح ها را با برآوردهای ریالی روز محاسبه کرده و به دولت اعلام کنند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا