معاون وزیر صنعت :

باید با اصطلاح ارتباط صنعت و دانشگاه خداحافظی کنیم

باید با اصطلاح ارتباط صنعت و دانشگاه خداحافظی کنیم

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان اینکه لفظ 'ارتباط دانشگاه و صنعت' امروزه قدیمی شده و باید از آن خداحافظی کنیم، گفت: باید ادبیات مناسب تری را جایگزین این اصطلاح کنیم که آن هم 'شراکت دانشگاه و صنعت' است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، علی اصغر توفیق روز سه شنبه در سومین جشنواره هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در فرآیند ارتباط ، ممکن است هر یک از طرفین به دنبال منافع خود باشد ولی با شروع شراکت، منافع دوجانبه شکل می گیرد و طرفین در سود و زیان فعالیت های یکدیگر شریکند بنابراین دلسوزی و توجه بیشتری به کار دارند.
به اعتقاد وی، دانشگاه ها باید خود را در فعالیت های صنعتی مشترک، سهیم بدانند و از این فعالیت ها انتفاع ببرند.
معاون وزیر صنعت، تصویب قانون رفع موانع تولید را یکی از نشانه های توجه جدی دولت یازدهم به فعالیت های دانش بنیان و همکاری های مشترک دانشگاه و صنعت برشمرد و گفت: براساس یکی از تبصره های این قانون، معادن فعال کشور می توانند معادل 10 درصد حقوقی که باید به دولت بپردازند را به صورت قرارداد با دانشگاه ها هزینه کنند و مراکز تولیدی صنعتی نیز می توانند با انعقاد قرارداد همکاری با مراکز دانشگاهی تا 10 درصد از پرداخت مالیات معاف شوند که این فرصت خوبی برای تقویت دانشگاه ها است.

**انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت و دانشگاه پیام نور در آینده نزدیک
توفیق از نهایی شدن جزییات تفاهم نامه همکاری میان این معاونت با دانشگاه پیام نور و انعقاد آن در آینده نزدیک خبر داد.
وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارتخانه های علوم، بهداشت، کار و رفاه اجتماعی و نیرو دارای تفاهم نامه های همکاری مشترک است اما با دانشگاه ها به تنهایی وارد تفاهم نشده است که البته دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی از این قاعده مستثنا هستند.
معاون وزیر صنعت افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری ما با دانشگاه پیام نور به این دلیل است که این دانشگاه در اقصی نقاط کشور، دارای شعبه و واحد است و می تواند نیازهای آموزشی و پژوهشی ما در تمام مناطق تامین کند.
توفیق، نداشتن محدودیت های زمانی و مکانی برای فعالیت آموزشی و پژوهشی را از نقاط قوت دانشگاه پیام نور عنوان کرد و گفت: با توجه به استفاده از سیستم های الکترونیکی و اینترنتی در پیام نور، دانشجویان این دانشگاه می توانند در هر نقطه و هر زمان از شبانه روز از امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه بهره ببرند.
مراسم سومین جشنواره هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه پیام نور با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از دانشگاهیان و محققان برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا