خوش‌بینی بورس به نتیجه نشست شورای حکام

خوش‌بینی بورس به نتیجه نشست شورای حکام

بورس تهران در معاملات امروز خود ابتدا روند صعودی در پیش گرفت و به دلیل خوش بینی ناشی از نتیجه شورای حکام با رشد 17 واحدی شاخص به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در معاملات امروز بورس تهران، انتشار خبرهای مثبت هسته ای در خصوص نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تصمیم گیری در خصوص پیش نویس قطعنامه و احتمال اجرایی شدن برجام از ابتدای سال میلادی جدید موجب شد تا بورس تهران در ابتدای معاملات امروز روند صعودی خود را آغاز کند.

به طوری که بورس تهران در ابتدای معاملات امروز بر خلاف روزهای گذشته مسیر صعودی در پیش گرفت و تا کانال 62 هزار و 263 واحد بالا رفت، اما در نیمه معاملات از شدت حرکت خود کاست و به رقم های ابتدایی رسید با این تفاوت که رشد 17 واحدی را در معاملات امروز خود ثبت کرد.

به این ترتیب در معاملات امروز سهامداران چشم انتظار برگزاری نشست آژانس برای بررسی پیش نویس برجام و انتشار اخبار نهایی از این جلسه بودند و با خوش بینی ناشی از نتایج آن به خرید سهام شرکتهای موثر از لغو تحریم ها اقدام کردند تا جایی که خوش بینی ناشی از نتایج مثبت این نشست باعث مثبت شدن روند بورس در معاملات امروز شد.البته با توجه به برگزاری نشست شورای حکام در ساعت 13 به وقت تهران نتایج این نشست در معاملات فردا در بورس تهران بروز می‌کند، اما انتظار برای انتشار اخبار مثبت از جلسه موجب تغییر روند بورس تهران شد.

این موضوع باعث شد تا در بازار امروز شرکتهای متاثر از لغو تحریم‌ها یعنی شرکتهای بانکی و خودرویی مورد توجه اهالی تالار شیشه‌ای قرار بگیرند به طوری که بانک انصار، بانک تجارت، پالایشگاه بندرعباس، بانک سینا و ملت به همراه ایران خودرو و سایپا موجب مثبت شدن اندک بورس شدند.در مقابل شرکتهای تاپیکو، مپنا و خدمات انفورماتیک از شرکتهایی بودند که شاخص را به سمت منفی شدن هدایت کردند.

در تالار شیشه‌ای امروز همچنین کارخانجات قند قزوین، پست بانک و ایران ترانسفو بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و بانک کارآفرین، تهران شیمی و سیمان اصفهان از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

با این حال به رغم انتشار برخی اخبار مثبت هسته ای، نگرانی بازار از قیمت‌های جهانی و همچنین رکود ادامه دار اقتصادی موجب شد تا همچنان انگیزه کافی برای خرید و داد و ستد وجود نداشته باشد، امری که موجب کاهش ارزش و حجم معاملات در بازار امروز شد و باعث شد تا تنها 376 میلیون سهم به ارزش 74 میلیارد تومان داد و ستد شده و ارزش بازار سرمایه به 269 هزار میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا