80 درصد حوادث در معادن فاقد کمیته های حفاظت فنی اتفاق می افتد

80 درصد حوادث در معادن فاقد کمیته های حفاظت فنی اتفاق می افتد

دنیای معدن - رییس بازرسی کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: 80 درصد حوادث در معادن و صنایع معدنی فاقد کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار اتفاق می افتد.

به گزارش دنیای معدن، منطقه خلیج فارس، فریبا بهزادی در همایش توجیهی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در معادن و صنایع معدنی در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان اینکه آموزش، افزایش آگاهی و روز آمد کردن دانش افراد در زمینه HSE نقش مهم و تاثیر گذاری در کاهش حوادث دارد، افزود: رعایت اصول ایمنی، بهداشت کار و حفظ محیط زیست و انرژی برای تمامی معدن کاران ضروری است و باید برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شود.

وی، با اشاره به تعداد زیاد معادن در سطح استان، هدف از برگزاری این دوره توجیهی را کمک و همیاری به کارفرمایان معدن، کارگران و مسوولان ایمنی در راستای اجرای هر چه بهتر قوانین و مقررات در محیط کاری، رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار و زیست محیطی، آشنایی با روشهای جلوگیری از حوادث ناشی از کار به منظور صیانت از نیروی کار و بهره برداری بیشتر از معادن عنوان کرد.

بهزادی بیان کرد: در حال حاضر ایمنی در معادن استان آن گونه که باید رعایت نمی شود و در این زمینه تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار و انجام ارزیابی خطرات محیط کار ضروری است.

رییس بازرسی کار اداره کل تعاون هرمزگان با بیان اینکه نظارت بر عملکرد شرایط کاری کارگران از وظایف بازرسان کار است، ضمن شرح مواد 104 و 105 قانون کار خواستار همکاری کارفرمایان این بخش با بازرسان اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان و همچنین رفع نواقص محیط کاری شد.

خوشامی، مدیر HSEE و انرژی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در ادامه این مراسم گفت: تعامل بین بخشی و همگرایی بین دستگاه های مرتبط با حوزه معدن سبب رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای معدن کاران و کارفرمایان این بخش می شود.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی در بحث قوانین و مقررات و دستورالعمل های مربوط به ایمنی و مسایل زیست محیطی و معرفی آیین نامه های جدید علاوه بر پیشگیری و کنترل حوادث به برخی ابهامات در این خصوص پاسخ می دهد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا