طی ۱۶ روز اجرای سیاست جدید دولت به ثبت رسید؛

فروش ۵۵ هزار تن ذرت خوزستان از طریق بورس کالا/ رکوردزنی ادامه دارد

فروش ۵۵ هزار تن ذرت خوزستان از طریق بورس کالا/ رکوردزنی ادامه دارد

نگاهی به آمار معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران نشان می دهد که هر چه از اجرای طرح قیمت تضمینی ذرت خوزستان می گذرد، میزان استقبال فعالان بازار ذرت از معاملات گواهی سپرده کالایی بورس کالا نیز بیشتر می شود، به طوریکه معاملات ذرت خوزستان امروز هم در تالار نقره ای رکورد زد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امروز و در شانزدهمین روز از آغاز معاملات گواهی سپرده کالایی ذرت، بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۲۳ تن ذرت خوزستان به ارزش بیش از ۶۶ میلیارد ریال به فروش رفت و رکوردی تازه در معاملات این اوراق ثبت شد. پس از شروع طرح قیمت تضمینی بر روی ذرت استان خوزستان، تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۱۱ کشاورز ذرت کار خوزستانی توانسته اند افزون بر ۵۵ هزار تن ذرت برداشت شده از کشتزارهای استان خوزستان را از طریق بورس کالای ایران به فروش برسانند.

این گزارش همچنین حاکی است، در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، حدود ۲۴ هزار تن انواع مواد پلیمری، ۴۶۴۶ تن انواع قیر، ۵ هزار تن لوب کات سنگین و ۸۰۰ تن انواع گوگرد مورد معامله قرار گرفت.

تالار صادراتی نیز شاهد معامله ۳ هزار تن قیر ۶۰۷۰ و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی بود. مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران نیز ۵۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی را به قیمت ۸ دلار در هر تن در تالار صادراتی به فروش رساند.

شایان ذکر است، در حالی ۶۰ تن شمش هزارپوندی ۹۹.۸ شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو)، به قیمت ۶۰ هزار و ۵۹۵ ریال در تالار محصولات صنعتی و معدنی دادوستد شد که معامله ۵ هزار تن دیگر از این محصول در سیستم مچینگ ثبت شد.

براساس این گزارش، در این روز و در مجموع، حدود ۱۱۰ هزار تن انواع کالا با ارزش نزدیک به ۱۲۸۰ میلیارد ریال در تالارهای مختلف بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا