معاون اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان:

معادن دارای تصرفات مازاد در اراضی ملی زنجان شناسایی شدند

معادن دارای تصرفات مازاد در اراضی ملی زنجان شناسایی شدند

گروه معادن - معاون اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به فعالیت ۲۷۰ معدن دارای مجوز در اراضی ملی تحت مدیریت این اداره‌کل گفت: در راستای پایش نحوه فعالیت معادن در اراضی تحت مدیریت این اداره کل، معادن دارای تصرفات مازاد در سراسر استان زنجان شناسایی شدند.

به گزارش ماین نیوز، جلیل سلطان‌نژاد با تاکید بر حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی اظهار داشت: معاونت حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری با ایجاد کمربندهای حفاظتی و بنچمارک‌های بتنی در تلاش است تا از تصرفات اراضی ملی در مناطق استان زنجان به ویژه نقاط بحرانی جلوگیری کند.

وی در مورد اقدامات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در زمینه تخریب باغ‌ شهرهای ایجاد شده در برخی از مناطق استان زنجان تصریح کرد: عمده تصرفات اراضی ملی مربوط به تغییر کاربری از جمله ایجاد باغ شهر و تبدیل اراضی ملی به اراضی کشاورزی است که اداره کل منابع طبیعی با همکاری دستگاه‌های ذیربط با این گونه تصرفات مقابله می‌کند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به میزان اختلافات این اداره‌کل با اوقاف و امور خیریه استان زنجان در زمینه تهیه اسناد مالکیت اراضی ملی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 درصد از اراضی ملی استان زنجان به دلیل اختلاف با اداره کل اوقاف و امور خیریه فاقد سند است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 270 معدن در اراضی تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان مجوز فعالیت دارند، عنوان کرد: از این تعداد 10 معدن تصرفات مازاد اراضی ملی دارند که البته اداره کل منابع طبیعی استان زنجان این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند.

سلطان‌نژاد با اشاره به اینکه عمده 270 معدن در شهرستان‌های ابهر، سلطانیه، ماهنشان و خرمدره استقرار یافته‌اند، گفت: فعالیت معادن مستقر در اراضی ملی استان زنجان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده معادنی که دارای تصرفات مازاد هستند در شهرستان سلطانیه قرار دارند، ابراز کرد: مسئولان توجه داشته باشند که تصرفات مازاد معادن در اراضی ملی استان زنجان می‌تواند به موضوع اکوتوریسم صدمه جدی وارد کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا