نظر مسئولان وزارت نیرو در خصوص ادغام یا انحلال چیست؟

نظر مسئولان وزارت نیرو در خصوص ادغام یا انحلال چیست؟

اقتصاد > انرژی - ایرنا به نقل از معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نوشت: تصمیمات مربوط به آینده این وزارتخانه و ساختار آن در دولت و مجلس اتخاذ می شود، اما تاکنون نظر کارشناسی از مسئولان این وزارتخانه اخذ نشده است.

هوشنگ فلاحتیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص مباحث مطرح شده این روزها درباره انحلال وزارت نیرو و ادغام بخش برق آن با وزارت نفت اظهارداشت: تغییر احتمالی در ساختار وزارت نیرو باید در چارچوب بهبود خدمات رسانی و ارتقای بهره وری کار به مردم باشد.

به گفته این مقام مسوول ،دیدگاه های مختلفی در ارتباط با بحث انحلال یا ادغام وزارت نیرو وجود دارد ، اما موضوع مدیریت آب کشور ، مساله ای مهم و راهبردی و حساس محسوب می شود.

وی اظهار امیدواری کرد : مسئولان مربوطه با ارزیابی های همه جانبه در ارتباط با مساله ادغام یا انحلال تصمیم گیری نمایند .

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در پیش نویس لایحه برنامه ششم توسعه به دولت پیشنهاد کرد، مأموریت ها، وظایف و مؤسسه ها و شرکتهای مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو تفکیک و پس از ادغام با وزارت نفت، وزارت جدید انرژی تشکیل شود.

طی چند سال گذشته موضوع ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو همواره مطرح شده و کارشناسان از ابعاد مختلف نسبت به آن گمانه زنی کرده اند.

حمید چیت چیان وزیر نیرو پیش از این در تابستان امسال گفته بود ، سال های قبل نیز در دولت های گذشته این ایده بارها مطرح شده که وزارتخانه های نیرو و نفت در یک ساختار ادغام شوند، اما هر نوبت که این موضوع مطرح شده، با استدلال های صورت گرفته در دولت و مجلس در نهایت قرار شد، این تصمیم اتخاذ نشود و همچنان دو تشکیلات، یکی برای برق و آب و دیگری برای نفت و گاز، مجزا از هم به کارخود ادامه دهند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا