رسولی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

خرید تجهیزات گاززدایی فولاد هرمزگان منتظر تصمیم مدیریتی

خرید تجهیزات گاززدایی فولاد هرمزگان منتظر تصمیم مدیریتی

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس دفتر فنی تولید فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان از رشد 2.5 درصدی تولید این شرکت در 7 ماهه امسال خبر داد و گفت: فولاد هرمزگان در 7 ماهه 1394 حدود 685 هزار تن محصول تولید کرد.

احسان رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه با وجود شرایط رکودی حاکم بر بازار فولاد هرمزگان استراتژی کاهش تولید را در پیش نگرفته است و با تمام توان در سال جاری تاکنون تولید کردیم، افزود: البته قیمت‌ها در بازار به شدت کاهش یافته است و برخی اوقات مجبوریم برای حفظ بازارها محصولات را زیر قیمت تمام شده به بازارهای خارجی صادر کنیم. کم‌وبیش چنین وضعیتی در همه فولادسازان کشور وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ماین نیوز درباره اینکه فولاد هرمزگان چه زمانی خواهد توانست اسلب موردنیاز فولاد اکسین را با مشخصات مربوطه تولید کند؟ توضیح داد: ما برای محیط شیرین هیچ مشکلی نداریم و فولاد اکسین هم از اسلب فولاد هرمزگان که تا عرض 2 متر را نیز می‌توانیم تولید کند، استقبال می‌کند. مشکل مربوط به محیط ترش است که معمولا استانداردهای نفت و گاز و API هم مربوط به محیط‌های ترش هستند. برای تولید محصول ویژه این محیط نیاز به خرید و نصب تجهیزات گاززدایی داریم.

رئیس دفتر فنی تولید فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان افزود: مذاکرات زیادی در خصوص خرید تجهیزات گاززدایی انجام شده است و پیشنهاداتی هم مطرح شده که منتظر تصمیم مدیریت شرکت در این زمینه هستیم. هزینه موردنیاز خرید تجهیزات گاززدایی بسته به نوع آن بین 10 تا 15 میلیون یورو است. با نصب این تجهیزات می‌توانیم اسلب موردنیاز برای تولید ورق‌های محیط‌های ترش را هم تولید کنیم.

رسولی گفت: برای خرید تجهیزات گاززدایی از شرکت‌های اتریشی، سوئیسی و همچنین اس‌ام‌اس پیشنهادات را دریافت کردیم و اسناد هم بررسی شده است و منتظر تصمیم مدیریت در این زمینه هستیم.

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز در خصوص نیاز گندله فولاد هرمزگان در سال جاری اظهار کرد: همانطور که مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرده، الویت شرکت تامین گندله از منابع داخلی است. برای امسال 800 هزار تن سهمیه گندله گل گهر را داشتیم که در هفت ماهه امسال کل این سهیمه جذب شد و 500 هزار تن گندله نیز قرار بود از فولاد خوزستان بگیریم که عملا این اتفاق رخ نداد. در ادامه سال الویت ما تامین گندله از منابع داخلی است اما اگر این اتفاق نیفتاد مجبور به واردات گندله هستیم. در حال حاضر گندله داخلی تنی حدود 70 دلار و گندله وارداتی تنی 96 تا 97 دلار است.

وی در خصوص برنامه تولید سال جاری فولاد هرمزگان نیز گفت: برنامه ما این است که امسال به تولید یک میلیون و 350 هزار تن برسیم البته ممکن است با روند کنونی عدد یک میلیون و 200 هزار تن را محقق کنیم. ضمن اینکه تولید سال قبل نیز یک میلیون و 170 هزار تن بود.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا