مزایای عرضه قیر در بورس کالا

مزایای عرضه قیر در بورس کالا

با شروع عرضه قیر در بورس کالای ایران، بسیاری از نابسامانی های بازار این محصول از جمله قیمت های پایین و قاچاق برطرف شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیر عامل شرکت کارگزاری پگاه یاوران نوین، درباره عرضه قیر در بورس کالای ایران گفت : با آغاز عرضه های قیر در بورس کالا از سال های ۸۶  و ۸۷، مشکلات زیاد خرید و فروش این محصول که در بازار آزاد انجام می گرفت، مرتفع شد.

مهدی میرشاه محمد افزود: قیمت قیر قبل از عرضه در بورس کالا بسیار ناچیز بود و همین قیمت پایین منجر به قاچاق این محصول می شد. همچنین مبالغ بسیار زیادی برای مبارزه با قاچاق قیر هزینه می شد به گونه ای که این هزینه از هزینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر هم بیشتر بود.

میرشاه محمد بیان کرد: اما با شروع عرضه قیر در بورس کالا، قیمت واقعی این محصول کشف و مشکلات قاچاق این محصول نیز برطرف شد.

وی تاکید کرد: ما دو شرکت عمده تولید کننده قیر داریم که شامل شرکت تولید کننده قیر نفت جی و شرکت قیر پاسارگاد که نفت جی یک کارخانه در اصفهان دارد و قیر پاسارگاد در چندین نقطه کشور شعبه هایی دارد.

این کارشناس بازار گفت: در ابتدای عرضه قیر در بورس کالا همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی می توانستند قیر را خریداری کنند اما بعدها اینگونه مقرر شد تا شرکت های حقوقی که مجوز راه سازی و جاده سازی دارند می توانند از بورس کالا خرید خود را انجام دهند.

وی تشریح کرد: این عمل به آن دلیل صورت گرفت تا شرکت هایی که در اساسنامه خود دارای فعالیت مربوط به راهداری هستند می توانند از طریق بورس کالا اقدام به خرید کنند.

میرشاه محمد بیان کرد: شرکت های مختلف می توانند با در نظر گرفتن بعد مکان از یکی از دو شرکت نفت جی و پاسارگاد قیر مورد نیاز خود را تامین کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا