رشد قیمت سنگ آهن به مدد بازار فولاد

رشد قیمت سنگ آهن به مدد بازار فولاد

گروه معادن >سنگ آهن - بهبود نسبی قیمت فولاد در روزهای اخیر موجب شده تا قیمت سنگ‌آهن برای دومین جلسه متوالی با صعود مواجه شود.

به گزارش ماین نیوز، افزایش قیمت فولاد کمک کرده تا سنگ‌آهن بعد از ۱۱ جلسه کاهش قیمت و رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ (۳۷ دلار در هر تن) مجددا روند صعودی به خود بگیرد.

قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با رشد ۱.۶ درصدی به ۲۹۳ یوان (۴۵ دلار) رسید. در معاملات سنگاپور نیز سنگ‌آهن ژانویه با افزایش ۱.۱ درصدی ۳۷ دلار و ۶۰ سنت به ازای هر تن معامله شد.

«وانگ دی» تحلیلگر CRU‌ در پکن، اعلام کرد که این رشد ممکن است ناشی از فاکتورهای تکنیکی باشد به طوریکه در حال حاضر تغییر قابل ملاحظه‌ای در میزان تقاضای فولاد ملاحظه نمی‌شود؛ به نظر من این رشد پایدار نخواهد بود.

زمستان نیز موجب کند شدن فعالیت‌های ساخت‌وساز در چین شده و میزان مصرف فولاد را با کاهش بیشتری مواجه کرده است. میزان مصرف فولاد در سال جاری بعد از سال ۲۰۱۴ به کمترین میزان خود در سه دهه اخیر رسیده است. وانگ افزود: اساسا، میزان ساخت و ساز در فصل زمستان به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد و امسال این موضوع بدتر نیز خواهد شد.

قیمت میلگرد که در ساخت‌وساز استفاده می‌شود با رشد ۰.۲ درصدی در بورس آتی شانگهای به یک هزار و ۶۶۳ یوان به ازای هر تن رسید. قراردادهای میلگرد ماه می نیز در ماه جاری به پایین‌ترین سطح خود ۱۶۱۸ یوان رسیده بود. در سال جاری به دلیل این تقاضای پایین و ضررهای گسترده بسیاری از کارخانه‌های چین اقدام به تعطیلی واحدهای فولاد خود کردند.

بانک ANZ در یادداشتی اعلام کرد: ما معتقدیم که سرعت تعطیلی ظرفیت فولاد چین در شش ماه آیند افزایش خواهد یافت و اثر منفی روی قیمت کوتاه مدت خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش TSI، سنگ‌آهن ۶۲ درصد برای تحویل به بندر تیانجین چین با رشد ۱.۴ درصدی ۳۷ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. استرالیا به عنوان بزرگترین عرضه‌کننده سنگ‌آهن دنیا، پیش‌بینی کرد در سال مالی منتهی به ژوئن و با توجه به افت قیمت سنگ‌آهن، کسری بودجه‌ای معادل ۲۷.۱۷ میلیارد دلار خواهد داشت.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا