نوبخت: طرح هدفمندی یارانه ها ادامه می یابد

نوبخت: طرح هدفمندی یارانه ها ادامه می یابد

سخنگوی دولت گفت:‌ شورای حکام تا عصر امروز فرصت دارد نسبت به گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار نظر کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آقای نوبخت در نشست خبری افزود:‌ هر چند بخش هایی از این گزارش مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست و به آن پاسخ داده شده است اما در مجموع این گزارش تایید کرد که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز و غیر نظامی است.
 
نوبخت گفت: باتوجه به پیش بینی ها، پی ام دی امروز در شورای حکام بسته خواهد شد مگر اینکه اتفاق غیر قابل پیش بینی رخ دهد و این گزارش از این نظر برای ما اهمیت دارد که اجرای برجام را منوط به مختومه شدن این پرونده در آژانس کردیم.
 
سخنگوی دولت افزود:‌ گزارش آقای آمانو دلالت بر صحت برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران دارد و لذا باید این پرونده بسته شود تا در آینده کارهای دیگر در ایران و 1+5 برای اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها انجام شود.
 
وی گفت:‌ اگر این گزارش شرط ایران را فراهم نکند شرایط موجود ادامه می یابد و ما کار خودمان را به همین صورت ادامه می دهیم و برنامه اقتصادی را بر اساس پیش بینی ها انجام خواهیم داد.
 
نوبخت افزود:‌ اما پیش بینی ها می گوید ما از این مرحله با موفقیت عبور خواهیم کرد.
 
سخنگوی دولت گفت: تصمیماتی در مجلس آمریکا صورت می گیرد که از نظر ما ضد ایرانی است و اینکه چقدر با تعهدات آمریکا در خصوص برجام مغایرت داشته باشد برجام را ادامه می دهیم.
 
وی افزود:‌ در آمریکا عده ای تلاش می کنند تا برجام اجرایی نشود و رقبای دولت آمریکا در مجلس برای برهم زدن اجرای برجام در حال تلاش هستند اما دولت آمریکا می گوید برای مقابله با این موضوع از حق وتو استفاده خواهیم کرد.
 
رأی گیری نهایی لایحه بودجه  یکشنبه
 
سخنگوی دولت گفت: یکشنبه هفته آینده رأی گیری نهایی درباره سقف لایحه بودجه سال ۹۵ در هیئت دولت انجام می شود و بعد از آن کار بررسی برنامه ششم توسعه را آغاز می کنیم.
 
نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: دولت دیشب جلسه فوق العاده ای برای بررسی احکام پیشنهادی وزارتخانه های مختلف در لایحه بودجه سال 95 داشت که این وزارتخانه ها پیشنهادات خود را ارائه دادند.
 
وی گفت: بعد از بررسی و تصویب برخی از این پیشنهادها قرار است فقط یک جلسه دیگر در دولت در این باره تشکیل شود تا سقف بودجه را ببندیم.
 
نوبخت افزود: قرار شد فردا وزرا و دستگاه های مختلف دولتی پیشنهادات خود را در سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کنند.
 
شیوه جدید پاسخگویی سخنگوی دولت به رسانه ها 
 
سخنگوی دولت گفت: ما از این پس در کنار اطلاع رسانی های رایج به خبرنگاران و رسانه ها شیوه جدیدی را برای اطلاع رسانی بیشتر درباره موضوعات مختلف در پیش گرفته ایم.
 
نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی از سوالات خبرنگاران درباره حوزه هایی است که مربوط به یک دستگاه یا یک وزارتخانه می شود و ممکن است سخنگو از تصمیمات آن دستگاه یا وزارتخانه اطلاعی نداشته باشد افزود: پیش از این اعلام می کردم که همان دستگاه به شما خبرنگاران در این باره اطلاع رسانی کند اما از این پس تصمیم گرفته ایم و هماهنگ کرده ایم که سوالات شما را قبل از جلسه بعدی سخنگوی دولت بلافاصله از آن دستگاه یا وزارتخانه استعلام بگیرند و بر روی سایت سخنگو منعکس کنند تا شفاف سازی صورت پذیرد و بلافاصله اطلاع رسانی شود.
 
وی گفت: من درباره آنچه که در دولت جمع بندی می شود مطلع هستم و ممکن است که یک دستگاه یا وزارتخانه یک موردی را انجام داده باشد که من از آن بی اطلاع باشم به همین خاطر تصمیم گرفتیم با این شیوه در کوتاه ترین زمان ممکن درباره سوالات مختلف شما خبرنگاران اطلاع رسانی کنیم.
 
اطلاع رسانی برنامه ششم هنوز قطعی نیست
 
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در برخی از رسانه ها درباره پیش نویس فعلی لایحه بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه اطلاع رسانی های ناقصی صورت گرفته است گفت: آنچه درباره این دو لایحه می توان گفت این است که این لوایح قطعی نیست.
 
نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: برای قطعی شدن این لوایح نیاز است که آنها ابتدا در هیئت دولت و سپس در مجلس به تصویب برسند بنابر این اطلاع رسانی از آنها در حال حاضر ناقص خواهد بود.
 
وی گفت:‌ اطلاع رسانی هایی که در این باره صورت گرفته یک نوع اطلاع رسانی نادرست و اغوا کننده بوده است.
 
نوبخت افزود: بعد از اینکه سیاست های کلی مقام معظم رهبری درخصوص برنامه ششم ابلاغ شد آن را در کنار سیاست های اقتصاد مقاومتی تجمیع کردیم و بعد از آن لایحه بودجه و برنامه ششم را برای دوره زمانی 95 تا 99 تنظیم کردیم.
 
وی افزود: در همین زمان احکام دائمی را برای اجرای برنامه ششم جدا کرده و قرار است آنها را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.
 
نوبخت گفت:‌ بنابر این هنوز نمی توانیم بگوییم آن چیزی که به عنوان پیش نویس مطرح است برنامه ششم دولت است زیرا این برنامه در اختیار هیچ کسی قرار نگرفته است و آنچه برخی رسانه ها به آن استناد کرده اند تعداد معدودی از احکامی است که هنوز قطعی نیست.
 
سخنگوی دولت به یک مثال در این باره اشاره کرد و افزود: مثلاً رادیو در گزارشی اعلام می کند که قرار است دولت در کمک به دانشگاه آزاد تیر خلاص را به واحدهای جامع علمی کاربردی بزند که البته شاید حواسشان نبوده است.
 
وی گفت: اگر می خواهید از دولت انتقاد کنید باید ببینید این انتقاد بر چه مبنایی است.
 
نوبخت با بیان اینکه رسانه ملی رسانه بزرگی است که دارد خدمت می کند و ما از خیلی از برنامه های آن سپاسگزاریم گفت: اما هر برنامه ای تهیه کننده ای دارد که ممکن است نظراتی داشته باشد.
 
وی گفت:‌ آنچه که الان به برنامه ششم استناد می شود ناقص است چون کامل این را هیچ کس در اختیار ندارد ضمن اینکه حتی اگر کامل آن در اختیار کسی باشد این برنامه قطعی نیست.
 
نوبخت افزود: مثلاً در  گزارشی در اول صبح به جوانان می گویند که دولت در برنامه ششم هیچ استخدامی ندارد که البته این دروغ است.
 
وی گفت: اینکه گفته می شود قرار است 15 درصد کارمندان دولت در طول برنامه ششم کاهش یابند به معنای استخدام نشدن نیست زیرا به دستگاه ها اجازه داده شده به ازای هر 5 نفری که از آن خارج می شوند می توانند یک نفر را استخدام کنند.
 
نوبخت پرسید مگر ما امسال دو بار استخدام  دولتی نداشته ایم؟
 
وی گفت: از شما رسانه ها که در جهت روشنگری تلاش می کنید انتظار داریم که به این موارد توجه کنید که این احکام غیرقطعی است.
 
سخنگوی دولت افزود: مثلاً روزنامه ای می گوید این برنامه جامع دولت است.
 
نوبخت از این روزنامه پرسید؟ شما که کامل این برنامه را ندارید چگونه از آن به عنوان خبر قطعی نام می برید.
 
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی قادر به دفاع از همه بندهای برنامه ششم و لایحه بودجه سال آینده است و می تواند بگوید که اینها با سیاست های کلی تطبیق داده شده اند گفت: برخی از اخبار قطعاً آثار خود را خواهند گذاشت بنابر این از شما رسانه های می خواهم در انعکاس اخبار خود دقت بیشتری به خرج دهید.
 
اقدامات لازم درباره کشتار شیعیان نیجریه انجام می شود
 
سخنگوی دولت با ابراز تاسف از رخداد غم انگیز در نیجریه که به کشته شدن جمعی از شیعیان این کشور شد، گفت:‌ ما هم این واقعه را محکوم کردیم و هم از مجاری دیپلماتیک در صدد احقاق حقوق شیعیان نیجریه هستیم.
 
طرح هدفمندی یارانه ها ادامه می یابد
 
سخنگوی دولت گفت : طرح هدفمندی یارانه ها با رویکردهایی که در سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم ابلاغ شده است ، ادامه خواهد یافت.
 
نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: براساس این ابلاغیه ، این قانون که دوره اش در پایان برنامه پنج ساله به پایان می رسد با رویکرد حمایت های اجتماعی و حمایت از تولید ادامه می یابد و ما به تأسی از سیاست های کلی و اقتصاد مقاومتی باید این را برای برنامه ششم نیز داشته باشیم.
 
وی درباره نرخ دلار در بودجه سال آینده هم گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزینه های مختلفی را به دولت پیشنهاد داده است و آنچه را که در جلسه روز یکشنبه آینده نهایی شود ، اطلاع رسانی خواهد کرد.
 
نظام اداری کشور اصلاح می شود
 
سخنگوی دولت گفت : بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید نظام اداری کشور در جهت افزایش کارآیی و بهره وری در برنامه ششم توسعه اصلاح شود.
 
نوبخت گفت : سال های 95 تا 99 انتظار داریم در نظام اداری کشور اتفاق مثبتی بیفتد.
 
وی افزود : اینکه ممکن است برخی از وزارتخانه ها موافق نباشند حتماً همین طور است و شاید علاقه مند به ادامه وضع موجود باشند.
 
نوبخت گفت : ممکن است برخی اختیارات وزارتخانه ها به دستگاه های دیگر یا وزارتخانه های دیگر منتقل شود و ممکن است با این موضوع نیز مخالفت شود اما آنچه مبنای عمل است تصمیم جمعی هیئت وزیران است.
 
وی درباره صندوق های بازنشستگی در برنامه ششم توسعه هم افزود : متأسفانه صندوق های بازنشستگی به خاطر افزایش بدهی دولت به آنها و عدم کارآیی لازم در دارایی های خود با مشکل  مواجهند به طوری که اکنون دولت از خزانه عمومی برای پرداخت حقوق بازنشستگان کمک می کند.
 
نوبخت گفت: اگر همین وضع ادامه یابد و نابرابری درآمدها و هزینه ها در صندوق های بازنشستگی افزایش یابد این صندوق ها به جایی خواهند رسید که دیگر قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان نیستند و دولت مانند شاغلان باید به آنها حقوق دهد.
 
وی با بیان اینکه هم اینک متوسط سن بازنشستگی 40 و چند سال است ، افزود: اینکه یک فرد در ادارات دولتی به بلوغ اجرایی می رسد و بعد بازنشسته می شود شاید خیلی قابل تحمل نباشد و این به نفع کشور نیست بنابر این باید درباره صندوق های بازنشستگی و قوانین بازنشستگی پیش از موعد اصلاح موثر داشته باشیم.
 
یکی از اهداف برنامه ششم کاهش آسیب پذیری اجتماعی است
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از اهداف برنامه ششم توسعه کشور کاهش آسیب پذیری اجتماعی است و حکم خاصی در این باره قائل شده ایم گفت: اینکه گفته شود در این برنامه به مباحث آسیب های اجتماعی توجهی نشده یک پیش داوری غیر واقع بینانه است.
 
نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: به همین منظور مرکزی در وزارت کشور این کار را انجام می دهد و قرار شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورای ویژه درباره مباحث اجتماعی تشکیل شود تا کارهای شورایی در آنجا و بحث های دبیرخانه ای در وزارت کشور صورت گیرد.
 
وی افزود: در برنامه ششم و لایحه بودجه 95 ، ردیف اعتباری خاصی برای کاهش این آسیب ها پیش بینی شده است.
 
نوبخت درباره یارانه داده شده به تولید گفت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اعلام می دارد که پرداخت یارانه ها باید معطوف به خانواده های نیازمند و تولید باشد.
 
وی با بیان اینکه هم اینک تقریباً 75 میلیون نفر از یارانه نقدی استفاده می کنند افزود: ما هزار و 300 میلیارد تومان برای کمک به تولید صرف کرده ایم.
 
سخنگوی دولت گفت: برای اجرای بسته کوتاه مدت اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی از ابزارهای مالی استفاده کرد و 7 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی سرمایه گذاری کرد.
 
دولتمردان ازهیچ امکانی برای اثرگذاری درانتخابات سوء استفاده نمی کنند
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه در انتخابات پیش رو دولتمردان جز وظایف قانونی در جایگاه قوه مجریه نباید کار دیگری انجام دهند ، گفت: دولتمردان از  هیچ امکانی برای اثرگذاری در انتخابات سوء استفاده نخواهند کرد.
 
نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که دولت برنامه ای برای رضایتمندی مردم در انتخابات سال 94 مانند سال 92 دارد، گفت: سال 92 انتخاباتی برگزار شد که یک رضایت عمومی در کشور و بعد از آن امید را فراهم کرد.
 
وی افزود: چقدر خوب است که مردم راضی باشند و امید در جامعه ایجاد شود.
 
نوبخت با بیان اینکه شادمانی مردم را بعد از انتخابات سال 92 بدون آنکه حرف و حدیثی بوجود آید، شاهد بودیم ، گفت:‌ بعد از آن نیز امید در جامعه بوجود آمد.
 
وی گفت: معتقدیم به مصلحت کشور نیست که انتخاباتی برگزار شود و بعد از آن کلی فاصله بوجود آید.
 
سخنگوی دولت افزود: اما اینکه دولت چکار کند باید پاسخ داد دولت می تواند انتخاباتی سالم به عنوان مجری انجام دهد و دولت تلاش می کند این انتخابات در چارچوب قانون انجام شود.
 
وی درباره برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس هم گفت: تا این زمان از این موضوع بی خبرم اما اینگونه جلسات سابقه دارد و هیچ اتفاق غیر مترقبه ای نیست.
 
خبرنگاری پرسید تعدادی از نمایندگان مجلس خواهان تمدید یکساله برنامه پنجم توسعه و عدم بررسی برنامه ششم در مجلس فعلی هستند که نوبخت افزود: فکر نمی کنم این خواست عمومی مجلس باشد و مجلس شورای اسلامی مدت هاست که کار رسیدگی به این برنامه را آغاز کرده و آنچه که می خواهیم تقدیم کنیم فقط احکام برنامه ششم به مجلس است.
 
نرخ سود بانکی باید کاهش یابد
 
سخنگوی دولت گفت: نظر قاطع و اجماع در خصوص نرخ سود بانکی آن است که باید کاهش یابد.
 
نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: اینکه این کاهش نرخ سود بانکی باید دستوری باشد یا زمینه های آن فراهم شود ، بانک مرکزی اعلام نظر خواهد کرد و می گوید زمینه ها را برای کاهش نرخ سود بانکی فراهم کرده است که باید عملیاتی شود.
 
مجلس برای رسیدگی به بودجه و برنامه ششم زمان دارد
 
سخنگوی دولت گفت: دولت تمام تلاش خود را بکار گرفت تا لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم را همزمان به مجلس ارائه کند تا این تصور بوجود نیاید که دولت مایل نیست که این مجلس کار رسیدگی به برنامه ششم را آغاز کند.
 
نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: علت اینکه ارائه برنامه ششم را جلو انداختیم این بود که می خواستیم اینها را در جهت خواست مجلس انجام دهیم.
 
وی گفت: مجلس برای رسیدگی به بودجه زمان محدودی دارد مدتی که نمایندگان می توانند پیشنهاد بدهند ، مدتی که کمیسیون های تخصصی می توانند پاسخ بدهند و فرصتی که کمیسیون تلفیق دارد محدود است اما با توجه به اینکه مجلس حداقل تا سه هفته بعد از انتخابات 7 اسفند زمان دارد امکان رسیدگی به قانون بودجه و برنامه ششم وجود دارد.
 
نوبخت گفت: اگرچه مجلس 290 نماینده دارد اما این به معنای آن نیست که همه نمایندگان باید به آن رأی بدهند و دولت بنا به خواست مجلس احکام دائمی را با قید یک فوریت ارائه کرد اما مجلس با وجود آنکه خودش خواسته بود به آن رأی نداد.
 
وی افزود: کشور آنقدر مشکل دارد که نمی خواهیم مشکل دیگری برای آن ایجاد کنیم و هر چه همت داریم باید در جهت حل معضلات مردم صرف کنیم و لذا نباید بی جهت حاشیه درست کنیم مگر آنکه بخواهیم روشنگری داشته باشیم.
 
سخنگوی دولت تاکید کرد: هم قانون بودجه سال 95 و هم برنامه ششم را اگرچه با تأخیر ، در دی ماه به مجلس ارائه خواهیم کرد.
 
صرفه جویی در مصرف گاز ضروری است
 
سخنگوی دولت گفت: باوجود مشکلاتی که برای مناطق غربی کشور در مصرف گاز ایجاد شده است وزارت نفت شرایطی را در نظر می گیرد تا برای مصارف خانگی مشکلی بوجود نیاید.
 
نوبخت با بیان اینکه کمبود گاز در مناطق غربی مشکلاتی را برای ساکنان این مناطق بوجود آورده است ، گفت: همه ساله با ورود فصل زمستان و افزایش سرما مصرف گاز افزایش می یابد که برای کاهش مشکلات در این حوزه نیازمند مدیریت بهتر و صرفه جویی در مصرف گاز هستیم.
 
وی افزود: صرفه جویی باید انجام شود و برخی از کشورها برای رسیدن به رشد بالای اقتصادی مصارف خود را محدود و بازارهای دیگر کشورها را در اختیار می گیرند.
 
در هیت های اجرایی نباید از یک جریان خاص استفاده شود
 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در باره هیتهای اجرایی انتخابات گفت: در این هیتهای نباید یک جریان خاص و سیاسی دیده شود بلکه باید از معتمدان استفاده شود و همه جناح‌های سیاسی نظام باید در آن مشارکت داشته باشند.
 
نوبخت درباره برخی انتقادات از دولت گفت: ‌حضور حداکثری مردم قطعا در انتخابات 92 نشان داد که جهت‌گیری چگونه است و در این انتخابات می‌تواند پیام آور موفقیت دولت باشد و البته چون عده‌ای این را نمی‌خواهند به انتقاد از دولت می‌پردازند.
 
وی گفت:‌ البته انتظار نداریم که برخی رسانه ها مجیز دولت را بگویند و اگر به دولتهای قبلی مجیز می‌گفتند متاسف بودیم.
 
نوبخت افزود:‌ البته اینطور هم نباشد که نکته‌های کوچک واقعی و غیر واقعی را درشت و از آن انتقاد کنند.
 
وی گفت:‌ احساس می ‌کنم این رسانه‌ها چیزی را جز بدبینی به جامعه تزریق نمی کنند.
 
نوبخت افزود:‌ اگر این را به نفع نظام می‌دانند انجام دهند اما اگر می‌خواهند دولت را تحت تاثیر قرار دهند، مردم به دقت می‌فهمند و ممکن است اثر این تلاش‌ها منفی باشد.
 
وی گفت‌:‌ نتایج نظرسنجی‌ها به طور مستمر از منابع مختلف داخل دولت و غیردولت بدست ما و البته آنها هم میرسد و ممکن است چون نتایج این نظرسنجی‌ها را می‌بینند اینگونه عمل کنند.
 
سخنگوی دولت با تاکید بر همزبانی و همدلی دولت و ملت گفت:‌ از امروز سرنوشت برجام روشن می‌شود و ملت ما دوره جدیدی  را پیشرو دارد و البته مشکلات فراروی ملت ما بزرگ است و همه باید کمک کنیم این مشکلات را کم کنیم.
 
برای مدیریت یکپارچه شهری باید به جمع بندی برسیم
 
سخنگوی دولت گفت: برای جمع بندی در باره مدیریت واحد و یکپارچه شهری نیازمند تنظیم لایحه در دولت هستیم.
 
نوبخت با بیان اینکه مطالعات مختلفی درباره مدیریت یکپارچه شهری صورت گرفته است افزود: بروز برخی از ناهنجاری ها در مدیریت یکپارچه شهری می تواند ناشی از توزیع مسئولیت ها باشد.
 
وی گفت: به همین دلیل است که در پاره ای مواقع شاهد نقصان و کاستی در برخی حوزه ها هستیم.
 
اصلاح طلبان به عنوان یک جریان در کشور واقعیت دارند 
 
سخنگوی دولت گفت: اصلاح طلبان به عنوان یک جریان در کشور واقعیت دارند و دولت همواره نسبت به اصلاح طلبان معتدل نظر مساعدی دارد همچنان که به اصولگرایان معتدل نیز نظر مثبت دارد.
 
نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اصلاح طلبان می گویند ما قبلاً به دولت یازدهم کمک کرده ایم و اکنون وقت آن است که دولت به ما کمک کند، افزود: باید ببینیم چه بوده و براساس یک سوال فرضی نمی توانیم پاسخ دهیم.
 
وی گفت: ما همواره از دوستان اصلاح طلب معتدل به جهت نوع نگاهی که به دولت دارند سپاسگزاریم کما اینکه اکنون ما در دولت از این افراد داریم و اگر در مجلس هم چنین افرادی وجود داشته باشند نقطه قوت خواهد بود که به افزایش کارآیی کمک می کند.
 
نوبخت افزود: هیچ جریان سیاسی درون نظام در چارچوب قانون اساسی قابل هضم نیست و هنر این است که از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.
 
دولت برخی از احکام برنامه را می تواند تصحیح کند
 
سخنگوی دولت گفت: به صرف اینکه می خواهیم جهت گیری خود را در برنامه ششم  نشان دهیم موارد را به صورت تبصره می آوریم.
 
نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: برخی احکام در برنامه ششم و بودجه 95 وجود ندارد اما به معنای آن نیست که نمی خواهیم به آنها توجه کنیم جای آنها جای دیگری است.
 
وی درباره بسته خروج از رکود افزود: ما از سال 95 برای خروج از رکود و رشد اقتصادی برنامه داریم در حالی که بسته رکود از خروج برای پیش از اجرای برنامه ششم بوده و با هدف ایجاد حرکتی به رشد اقتصادی ارائه شده است.
 
نوبخت همچنین به ارائه کارت اعتباری خرید کالا گفت: با این کار می توان برای افرادی که اکنون قدرت خرید ندارند قدرت خرید ایجاد کرد که آثار آن را در رشد اقتصادی سه ماهه سوم که تا اواسط آذر ماه نتایج آن استخراج خواهد شد ، می توان دید.
 
دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی اراده کامل دارد 
 
سخنگوی دولت گفت: ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تغییر نام یافته است  چون مقام معظم رهبری همواره تاکید می کردند مرجعی که باید اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را اداره و مدیریت کند باید نافذالکلمه باشد.
 
نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه در دولت اراده کامل برای اجرای اقتصاد مقاومتی وجود دارد ، گفت: موانعی که می تواند در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد ممکن است ناشی از نیاز به منابع در برخی از حوزه ها باشد که اکنون امکان تأمین منابع مورد نیاز به خاطر وجود برخی محدودیت ها ممکن نیست اما قابل انجام است.
 
بخشی از دلایل سقوط قیمت نفت سیاسی است 
 
سخنگوی دولت گفت: بخشی از دلایل سقوط قیمت نفت اقتصادی است که باید وزارت نفت پیگیری کند و بخشی هم سیاسی است که باید از طریق وزارت امور خارجه و پیگیری شود.
 
نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: یکی از راههای مقابله با جمهوری اسلامی ایران برخورد سیاسی با این موضوع است که البته خودشان هم در این ماجرا متضرر می شوند.
 
وی افزود: این چه نوع نگاه اسلامی برخی کشورهاست که مسلمانان را تحت فشار قرار دهند تا اهدافشان تأمین شود.
 
نوبخت گفت: اکنون بازار نفت با مازاد عرضه مواجه است که اوپک نباید عرضه را زیاد کند و ما با این موضوع موافقیم اما نه اینکه جمهوری اسلامی ایران از سهمیه خود استفاده نکند.
 
وی افزود: ما به هر قیمتی از سهمیه خود استفاده خواهیم کرد و دیگران باید سهم خود را پایین بیاورند.
 
سخنگوی دولت گفت: آقای زنگنه باید تولید را مدیریت کند و بخش سیاسی را هم باید آقای ظریف پیگیری کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا