روایت تلگرامی جلال‌پور

مذاکره سر میز ناهار؛ وضعیت بنگاه‌ها بحرانی‌تر شد

مذاکره سر میز ناهار؛ وضعیت بنگاه‌ها بحرانی‌تر شد

رئیس اتاق بازرگانی ایران در تلگرام نوشت:همراه با جمعی از اعضای هیأت رئیسه، ناهار را با دکترمسعودکرباسیان و دکتر محمود اسلامیان صرف کردیم.گفت‌وگوی ما حول وحوش مسائل کلان اقتصاد بود و همه نسبت به تداوم رکود و بحرانی‌تر شدن بنگاه ها اظهارنگرانی کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن جلال پور در کانال تلگرامی خود مطلبی به شرح زیر نوشت:

"دیروز همراه با جمعی از اعضای هیأت رئیسه، ناهار را با دکترمسعودکرباسیان و دکتر محمود اسلامیان صرف کردیم. یاد روزهایی افتادم که این دو بزرگوار، عضو هیأت رئیسه اتاق ایران بودند و هر هفته چند بار همدیگر را می دیدیم.حالا مسعودخان سکان گمرک را در دست دارد و محمودخان سکان صندوق بازنشستگی را. جای مهندس شافعی را هم خالی کردیم که این روزها بد جوری سرما خورده و کسالت دارد و همچنین مهندس سلیمانی که امیدوارم شاد و سلامت باشند.

حالا که یادی از هیأت رئیسه قبلی کردم،اجازه بدهید از دکتر نهاوندیان هم یادی کنم که هیچ کس نمی تواند جای ایشان را در اتاق ایران پر کند.

گفت وگوی ما بیشتر حول وحوش مسائل کلان اقتصاد کشور بود و همه نسبت به تداوم رکود و بحرانی تر شدن وضعیت بنگاه ها اظهارنگرانی کردیم.
هرچند دولت یازدهم اقدامات خوبی را در طول بیش از دوسال دوران حیاتش پی گیری کرده ولی هنوزگشایشی در رونق دربنگاه هادیده نمی شود.
نظر جمع بر نیاز جدی کشور به جذب سرمایه های جدید بود و اعتقاد جدی آنها این بودکه اتاق هم باید همه توانش را دراین زمینه به کارگیرد.
دراین میان چندپیشنهاد ازطرف دوستان مطرح شدکه دردستورکاراتاق بگذاریم.

اول این که همایش های جذب سرمایه دربخش های مختلف به صورت تخصصی دربرنامه اتاق ایران قرارگیرد.
دوم این که ازاتاق های شهرستان ها بخواهبم حداکثرتا یک ماه آینده آخرین وضعیت میدانی بنگاه ها را مشخص و درقالب یک گزارش مستند به اتاق ایران ارسال کنند تا بتوانیم تصویری واقعی و به روز ازشرایط بنگاه ها تقدیم دولت و مجلس کنیم.
دکترکرباسیان ودکتراسلامیان هم ازمشکلات ناشی ازشرایط فعلی وافت میزان صادرات و واردات، طی ماه‌های اخیر و همچنین مشکلات ناشی ازتأمین مالی درصندوق بازنشستگی صحبت کردندکه از یک سو بسیار نگران کننده بود ولی از سوی دیگر امیدوار شدیم که با تمهیدات این دو مدیر تکنوکرات،خیلی دچار مشکل نشویم.

محسن جلال پور"

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا