مدیرعامل شرکت مپنا خبر داد

پکیج نیروگاهی زیر ۱۰۰ مگاوات با راندمان ۵۸ درصدی در راه است

پکیج نیروگاهی زیر ۱۰۰ مگاوات با راندمان ۵۸ درصدی در راه است

مدیرعامل شرکت مپنا از عرضه یک پکیج نیروگاهی با راندمان ۵۸ درصدی و با ظرفیت زیر ۱۰۰ مگاوات برای تولید برق در محل مصرف در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس علی آبادی در پنجمین همایش کاربران واحدهای گازی و سیکل ترکیبی V94.2 اظهار داشت: در صنعت برق رقابت بسیار فشرده است و روز به روز به این فشردگی افزوده می‌شود.

وی افزود: ادغام شرکت‌های بزرگ در سطح جهان نشان می‌دهد که در صنعت برق در روندی مشابه صنعت هوایی شرکت‌ها به سمت متمرکز شدن پیش می‌روند و به سمتی در حال پیشروی هستند که تمام دنیا با مدیریت جهانی یک یا چند نام محدود در صنعت نیروگاهی فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت مپنا با بیان اینکه این شرکت یک پدیده منحصر به فرد در عرصه بین المللی است، گفت: در جهانی که به سمت تمرکز دادن به ساخت تجهیزات استراتژیک نیروگاهی پیش می‌رود وجود یک شرکت سازنده تجهیزات نیروگاهی که بتواند تجهیزاتی با استانداردهای جهانی تولید کند یک توانمندی مطلوب محسوب می‌شود؛ مپنا در این زمینه پیشگام است و اخیراً در یک مناقصه بین المللی در شرکت هندوستان توانستیم تجهیزاتمان را به شرکت مطرح JE بفروشیم. 

علی آبادی با بیان اینکه از امروز‌ آماده‌ایم به ساخت توربین‌های کلاس اف وارد شویم، گفت: یک موافقت راهبردی با شرکت زمینس برای ساخت صددرصد توربین‌های کلاس F داشته‌ایم و از هم اکنون قدم آخر را مدنظر قرار داده‌ایم که ساخت پره‌های ردیف اول توربین‌های کلاس F است و بازار روز دنیا این محصول را می‌طلبد.

وی افزود: دنیا به سمت توربین‌های بزرگ نخواهد رفت و از این پس به سمت توربین‌های کوچک خواهد رفت تا به جای انتقال برق تولیدی واحدهای بزرگ به تولید برق در محل اقدام شود.

مدیرعامل شرکت مپنا ادامه داد: نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و CHP با ظرفیت زیر 50 مگاوات، زیر 100 مگاوات و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ظرفیت کمتر از 300 مگاوات، 500 مگاوات، 750 مگاوات و هزار مگاوات محصولاتی هستند که به زودی مپنا به آنها ورود خواهد کرد.

علی آبادی تصریح کرد: توربین 40 مگاواتی و 42 مگاواتی محصولات کاملاً ایرانی مپنا که تحت لیسانس هیچ شرکتی نیستند و نیروگاه موبایل 25مگاواتی در آینده‌ای نزدیک از سوی مپنا عرضه خواهد شد.

وی افزود: توربین ارتقا یافته MAP2B ظرف 5 تا 6 ماه آینده از سوی مپنا عرضه خواهد شد و پس از اتمام مونتاژ آن عملیات تست آن را در نیروگاه پرند انجام خواهم داد و همین امروز 12 عدد از این نوع توربین را به کشور عراق پیش فروش کرده‌ایم که از ورژن 8 زیمنس بهتر است و مبتنی بر توانایی داخلی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت مپنا ادامه داد: به زودی پکیجی را با راندمان 58 درصد در حدود کلاس اف با ظرفیت 100 مگاواتی عرضه می‌کنیم که می‌توان در محل با این پکیج تولید برق داشته باشیم و مپنا در تأمین مالی نیز از خریداران این پکیج حمایت می‌کند.

علی آبادی افزود: تلاش می‌کنیم با اعطای کارت اعتباری تسهیلات مالی اعطا کنیم و به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که نیاز به انبارداری در استفاده از این پکیج نیروگاهی ندارد و هر لحظه که بخواهد کالای مورد نیاز نیروگاه خود را می‌تواند از مجموعه مپنا تهیه کند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا