نوبخت:بودجه 95 یکشنبه آینده نهایی می‌‌شود

عدم‌استخدام در برنامه ششم‌ دروغ‌است

عدم‌استخدام در برنامه ششم‌ دروغ‌است

سخنگوی دولت گفت: اینکه گفته می‌شود هیچ استخدامی در برنامه ششم توسعه نداریم دروغ است و کم شدن ۱۵درصدی استخدام به‌ معنای این نیست که استخدام نداریم.

 محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، با اشاره به انتشار متن کامل برنامه ششم توسعه، گفت: هر چند برای این کار از واژه تشویش اذهان عمومی استفاده نمی‌کنم، اما این اقدام اطلاع‌رسانی نادرست و اغواکننده بود. این برنامه باید در دولت به تصویب برسد و انتشار آن کار صحیحی نبود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سخنگوی دولت در ادامه اظهار داشت: این برنامه در اختیار هیچ‌کس گذاشته نشده و آنچه منتشر شده تعداد محدودی از احکام بوده که باید از مجلس اجازه گرفته شود.

وی افزود: آنچه در رسانه‌ها به این برنامه استناد شده ناقص است و هیچ‌کس کامل آن را در اختیار ندارد و ایجاد استرس بین مردم درست نیست.

نوبخت خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود هیچ استخدامی در برنامه ششم توسعه نداریم دروغ است و کم شدن 15درصدی استخدام به‌معنای این نیست که استخدام نداریم و به دستگاه‌ها اجازه دادیم به‌میزان نیروهایی که بازنشسته می‌شوند، استخدام کنند، اما ممکن است برخی اداره‌ها نیروی مازاد داشته باشند و استخدام نکنند.

 پیش‌نویس لایحه پیشنهادی برنامه ششم چند روز پیش منتشر شد که حاوی تغییرات گسترده در ساختار برخی وزارتخانه‌ها بود و انتقاد برخی دستگاه‌های دولتی را برانگیخت. روز گذشته نیز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به سازمان مدیریت دستور داد در این لایحه بازنگری کند.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به جلسه فوق‌العاده شب گذشته هیئت دولت درباره لایحه بودجه سال 95 گفت: تنها یک جلسه دیگر برای بستن سقف بودجه داریم که یکشنبه هفته آینده تلاش خواهیم کرد بودجه را ببندیم و واردبحث برنامه ششم توسعه شویم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که یک روزنامه از حضور شما در جلسه چهار نفره آقایان ناطق‌نوری، ولایتی، مقتدایی و لاریجانی خبر داده، گفت: این خبر از اساس کذب است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا