در جریان معاملات روز گذشته؛

حجم قراردادهای آتی سکه ۳ برابر شد

حجم قراردادهای آتی سکه ۳ برابر شد

روزهای حساس بازار طلای جهانی و برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در شرایطی سپری می شود که حجم معاملات آتی سکه روز گذشته با افزایش بیش از سه برابری روبه رو شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم معاملات آتی سکه دیروز دوشنبه به ۴ هزار و ۸۶۹ قرارداد به ارزش بیش از ۴۴۸ میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات طی روز یکشنبه به یک هزار و ۴۰۱ قرارداد رسیده بود که این نشان از رشد بیش از سه برابری حجم معاملات آتی سکه دارد.

تغییر مسیر بهای اونس تحت تأثیر نشست فدرال رزرو طی روز گذشته سبب شد تا در کنار افت دلار، سکه روند نزولی در پیش بگیرد و مرز ۹۲۰ هزار تومان خود را در سر رسیدهای نزدیک بشکند.

به این ترتیب در معاملات روز دوشنبه سکه سررسید دی ماه با کاهش ۰/۲ درصدی با نرخ ۹۱۷ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۱۷ هزار تومان به فروش رسید که افت ۰/۲۷ درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت با قیمت ۹۲۰ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۲۳ درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت ۹۲۳ هزار تومان و با افت ۰/۲۳درصدی مورد معامله قرار گرفت.

دیروز سکه در بازار نقدی نیز با روند کاهشی قیمت رو به رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با بهای ۹۱۷هزار تومان معامله شد که نسبت به یکشنبه، سه هزار تومان کاهش داشت.

همچنین قیمت هر قطعه سکه نیم، ربع و گرمی به ترتیب ۴۶۵، ۲۵۸ و ۱۶۸ هزار تومان معامله شدند.

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقدند سرمایه گذاران بزرگ بین المللی باید در شرایط کنونی منتظر اعلام نتایج نشست فدرال رزرو باشند و از هرگونه عجله برای سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی خودداری کنند. به عقیده آنها بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا پس از افزایش احتمالی نرخ بهره تا پایان امروز، طی سال ۲۰۱۶ میلادی نیز بخواهد نرخ بهره را دوباره افزایش دهد. اما برای پیش بینی سکه در بازار داخلی باید منتظر ماند و دید فدرال رزو تا پایان نشست امروز و فردا چگونه به بازار طلای جهانی خط خواهد داد.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا