یونان قصد دارد برای پناهندگان مسکن بیشتری فراهم کند

کمک 80میلیون یورویی به یونان برای پناهندگان

کمک 80میلیون یورویی به یونان برای پناهندگان

هلنا اسمیت/گزارشگر

کمیسیون اروپا قصد دارد 80میلیون یورو معادل 58میلیون پوند به یونان کمک کند تا این کشور بتواند برای پناهندگان در مرز خانه و مسکن بسازد. بحران مهاجرت مسئله‌ای است که کل اروپا با آن مواجه است.

هدف از طرحی که آتن روز دوشنبه پیشنهاد داده‌است این است که 20هزار مکان جدید نظیر آپارتمان‌های اجاره‌ای و مهمانسرا ایجاد کند تا پناهندگان در آن ساکن شوند. تمام کسانی که به دنبال سرپناه هستند و یا قصد جابه‌جایی دارند می‌توانند در این اماکن ساکن شوند.

بر اساس طرح جدید، توانایی یونان برای پناه‌دهی به مهاجران افزایش چشمگیری خواهد یافت. زمین‌های خالی از سکنه یونان برای استفاده پناهندگان به یونان باز خواهد شد

کریستالینا جورجیوا نایب رئیس کمیسیون گفته‌است: «ما امروز در کنار یونان و تمام زنان و مردانی که به اروپا پناه آورده‌اند می‌ایستیم. بر اساس این طرح اتحادیه اروپا بودجه‌ای را برای فراهم کردن پناهنگاه در نظر خواهد گرفت.»

از ماه ژانویه تا کنون بیش از 790هزار زن، مرد و کودک وارد خاک یونان شده‌اند. تقریباً تمامی آن‌ها قصد دارند سفر خود را به سمت شمال ادامه دهند و به اروپای مرکزی راه پیدا کنند. اما برخی از کشورها محدودیت‌ها را در مرز خود حاکم کرده‌اند و تنها افرادی را راه می‌دهند که از مرکز منطقه جنگی آمده باشند؛ به همین خاطر بسیاری از افراد در حاشیه مرزها باقی مانده‌اند.

همزمان با این مسائل، خشونت در مرزهای یونان بالا گرفته‌است.

حضور دیگر مهاجران از سایر مناطق باعث تشدید تنش‌ها شده‌است. الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان بارها در این باره هشدار داده‌است.

بر اساس طرح جدید، توانایی یونان برای پناه‌دهی به مهاجران افزایش چشمگیری خواهد یافت. زمین‌های خالی از سکنه یونان برای استفاده پناهندگان به یونان باز خواهد شد.

تعداد این مهاجران هر روز بیشتر می‌شود.

منبع: گاردین

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا