اونس تحت تاثیر تنش های بین المللی مثبت شد؛

سقوط سوخو، صعود طلا

سقوط سوخو، صعود طلا

افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی در شرایطی است که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر مانع از افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است.

پس از آنکه حمله تروریستی پاریس در ۲۲ آبان توانست برای چند روز مانع افت قیمت طلا در بازارهای جهانی شد، این بار نیز اقدام ترکیه در سرنگون کردن یک فروند جنگنده روسی، روند نزولی بهای طلا را تغییر داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی در شرایطی است که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر مانع از افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش جنگنده های ترکیه روز گذشته یک فروند هواپیمای جنگنده سوخو ۲۴ روسیه را در نزدیکی مرزهای سوریه سرنگون کردند. ترکیه مدعی است که این هواپیمای روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده و به هشدارهای مکرر ترکیه بی توجهی کرده است، ولی روسیه این ادعا را رد می کند.

این مساله موجب تشدید تنش در روابط روسیه و ناتو شده است. دبیر کل ناتو نیز شب گذشته تاکید کرد که ناتو در کنار ترکیه ایستاده است . باراک اوباما و فرانسوا اولاند روسای جمهور آمریکا و فرانسه نیز خواستار جلوگیری از تشدید تنش در منطقه شدند.

تشدید تنش های سیاسی در روابط ترکیه و روسیه موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود. ارزش دلار آمریکا نیز با افت نسبی همراه شده است.

قیمت هر اونس طلا با 0.4 درصد افزایش به بیش از ۱۰۷۹ دلار رسیده است، این در شرایطی است که بهای اونس در پایان مبادلات روز سه شنبه نیز با افزایش 0.6 درصدی روبرو شده بود.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد: نوسانات شدید بازارهای مالی و سهام جهان پس از تشدید تنش های بین المللی موجب شد تا تقاضا برای طلا افزایش یابد و این مساله بر قیمت طلا موثر بوده است.

وی افزود: البته من فکر می کنم قیمت طلا در شرایط کنونی با افزایش چندان زیادی روبرو نخواهد شد چرا که گمانه زنی های زیادی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر وجود دارد و این مساله مانع از افزایش قیمت طلا خواهد شد.

قیمت طلا هفته گذشته برای لحظاتی به کمتر از ۱۰۶۴ دلار رسید که این پایین ترین رقم از فوریه ۲۰۱۰ میلادی به شمار می رود.

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا نیز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر را بیشتر کرده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت نیز تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا