اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ورود منابع‌خارجی به صنعت‌خودرو از اردیبهشت

ورود منابع‌خارجی به صنعت‌خودرو از اردیبهشت

عضو شورای سیاستگذاری خودرو با بیان اینکه تداوم پرداخت تسهیلات برای خرید خودرو می تواند به این صنعت کمک کند، به تشریح مشکلات این بخش پرداخت و گفت: خودروسازان و قطعه سازان تحت فشار بی سابقه قرار دارند و در صورت آماده بودن زمینه ها پس از لغو تحریم ها استفاده از منابع خارجی در اردیبهشت ماه میسر خواهد بود.

ساسان قربانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در پاسخ به اینکه آیا پرداخت تسهیلات 25 میلیونی برای خرید خودرو به بهبود شرایط خودروسازان کمک کرد؟ تصریح کرد:البته که فروش بیشتر به بهبود شرایط کمک خواهد کرد اما شرکت های خودروسازی و قطعه سازی از شرایط پرداخت تسهیلات 25 میلیونی بهره مند نشدند و حتی می توان گفت منفعت این اقدام برای قطعه سازان کمتر از خودروسازان بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت این مبلغ به صورت یک جا نبوده  و با برخی شروط اعلام شده هزینه هایی به خودروسازان تحمیل شد، اضافه کرد:باید به این نکته توجه کرد که این حرکت اقدام مثبتی بوده و تداوم آن می تواند به بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کمک کند.
دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه شرکت های خودروسازی در شرایط بسیار سختی به سر می برند، اظهار کرد:این شرکت ها اگر از پس هزینه های جاری بر بیایند باز هم برای پرداخت بدهی های معوقشان به قطعه سازان با مشکل روبه رو هستند که باید برای آن فکری کرد.
قربانی با بیان اینکه فشاری که به خودروسازان و قطعه سازان وارد می شود بی سابقه است، تاکید کرد:قطعه سازان با تمام توان و انرژی برای تحرک صنعت خودرو سازی تلاش می کنند و در این شرایط انتظار می رود که نمایندگان بخش های مختلف اقتصادی نیز به فکر تولید باشند.
وی با بیان اینکه مشکلات به تولیدکننده ها تحمیل شده و خودشان در ایجاد آن نقش نداشته اند، گفت:پیشنهاد من این است که وزارت امور اقتصاد در زمینه وصول مالیات و طلب هایش بازنگری انجام دهد چرا که این مسئله در شرایط فعلی صنعت به آن آسیب می زند.
عضو شورای سیاستگذاری خودرو با بیان اینکه قطعه سازان توان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را ندارند زیرا خودشان این مالیات را دریافت نمی کنند، تصریح کرد:سازمان تامین اجتماعی نیز در زمینه جرائم می تواند همکاری کند.
قربانی افزود: تامین اجتماعی در زمینه هزینه ها تخفیف قائل نمی شود تا بتوانیم از اخراج کارگران جلوگیری کنیم اما حاضر است بیمه بیکاری را پرداخت کند.
به گزارش اقتصاد آنلاین ، وی همچنین به بالا بودن نرخ سود تسهیلات اشاره و اظهار کرد:چطور صنعت خودرو با سود 25 تا 40 درصدی باید دوام بیاورد؟
 عضو شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به اینکه قطعه سازان هیچ گاه مانند امروز گرفتار نبودند، خاطرنشان کرد:مشکلات بخش تولید و رکود حاکم بر این بخش مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد کرده و خسارات هنگفتی را به بار خواهد آورد.
قربانی با تاکید براینکه استفاده از سرمایه های خارجی می تواند یکی از راهکارهای مهم پس از لغو تحریم ها باشد، گفت: البته این امر زمان بر است و نیاز به برقراری ارتباطات بانکی دارد و اگر زمینه های لازم به سرعت ایجاد شود دراردیبهشت ماه سال آینده امکان استفاده از منابع خارجی وجود خواهد داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا