کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد:

چگونه اعتماد سهامداران باز می گردد؟

چگونه اعتماد سهامداران باز می گردد؟

در شرایط فعلی بانک ها با سود سپرده های بالا، محل امن تری برای سرمایه ها است و سرمایه گذاری بدون ریسک را برای سرمایه گذار به همراه دارد، به همین دلیل افراد مختلف ترجیح می دهند نقدینگی های خود را وارد بانک ها کنند .


 

 

کمبود نقدینگی در بازار سرمایه به مهم ترین معضل فعلی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد دارستانی، عضو هیات‌مدیره کارگزاری فارابی با اشاره به کمبود نقدینگی در بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی بانک ها با سود سپرده های بالا، محل امن تری برای سرمایه ها است و سرمایه گذاری بدون ریسک را برای سرمایه گذار به همراه دارد، به همین دلیل افراد مختلف ترجیح می دهند نقدینگی های خود را وارد بانک ها کنند .

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که سود بانکی با کاهش معقولی مواجه نشود، شرایط به همین روال است، افزود: علاوه بر این ها در حال حاضر کل اقتصاد با کمبود نقدینگی مواجه است و تا زمانی این رشد نقدینگی اتفاق نیفتد نمی توان شاهد افزایش سود آوری بنگاه های اقتصادی و رونق بازار سرمایه بود.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است در شرایط فعلی باید اعتماد سرمایه گذاران را به بازار سرمایه جلب کرد تا آنها نقدینگی های خود را وارد این بازار کنند.

وی درباره راهکارهای افزایش اعتماد عمومی به بازار سرمایه گفت: افزایش نقدشوندگی و شفافیت در بازار سرمایه باعث می شود تا سرمایه گذاران به سمت بازار سرمایه جذب شوند.

به گفته دارستانی اگر شرایط بازار سهام برای ورود سهامداران مهیا شود، سرمایه گذاران از این بازار استقبال می کنند.

وی دوری از تصمیمات یکباره را یکی دیگر از راهکارهای بهبود بازار سرمایه خواند و اظهار کرد: باید از ایجاد سیاست‌ها و تصمیمات هیجانی در دستورالعمل‌های داخلی دوری شود، زیرا این تصمیم‌های یکباره می‌تواند موجب سلب اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به بازار سرمایه شود.

دارستانی با اشاره به اینکه بهبود حال و روز بورس نیازمند اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی است، بیان کرد: برای آنکه بازار سرمایه از رشد مناسبی برخوردار شود، باید اقتصاد کشور از حالت رکودی خارج شود تا در نتیجه آن، میزان فروش محصولات و سپس سود شرکت‌ها افزایش یابد.

دارستانی به  برطرف شدن ابهامات موجود در بازار نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بازار سرمایه از ابهامات بسیاری مانند تعیین قیمت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها رنج می‌برد، بنابراین تا زمانی که این ابهامات برطرف نشود، نمی‌توان انتظار داشت تا سرمایه‌گذاران به این بازار وارد شوند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا