قیمت بالای انرژی صنعت نساجی پاکستان را به تعطیلی کشاند

قیمت بالای انرژی صنعت نساجی پاکستان را به تعطیلی کشاند

قیمت بالای انرژی صنعت نساجی پاکستان را به تعطیلی کشانده به‌طوری که ۷۰ کارخانه نساجی در لاهور پاکستان به‌دلیل به‌صرفه نبودن فعالیت اقتصادی تعطیل شده و ۱۰۰ کارخانه دیگر نیز در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.

به نقل از پایگاه خبری دی نیوز، در حالی که پیش از این 70 کارخانه نساجی در لاهور پاکستان به‌دلیل به‌صرفه نبودن فعالیت اقتصادی تعطیل شده، 100 کارخانه دیگر نیز اخیراً در نامه‌ای به اتحادیه کارخانجات نساجی پاکستان اعلام کرده‌اند که اگر دولت نتواند قابلیت رقابت آنها را بازگرداند، تعطیل خواهند شد.

امیر فیاض، رئیس دفتر اتحادیه کارخانجات نساجی پاکستان در پنجاب در کنفرانسی خبری گفت، اولویت دولت نه‌تنها افزایش صادرات نیست، بلکه افزایش ذخایر ارزی از طریق استقراض در نرخ 6 تا 8 درصدی فروش است.

وی افزود، کارخانه‌داران تقاضای هیچ‌گونه یارانه‌ای ندارند، بلکه تنها خواسته آنها این است که بار اضافی ناعادلانه تحمیل شده از طریق تعرفه برق برداشته شود تا این صنعت بتواند از کاهش قیمت نفت منتفع شود.

فیاض افزود، این افزایش در حالی اعمال شده که قیمت برق در پاکستان بالاتر از کشورهای منطقه است.

وی افزود، به‌رغم این واقعیت که نرخ مالیات بر صادرات صفر درصد است، دولت از پس دادن مالیات‌های پرداخت شده توسط صادر کنندگان طی فرآیند تولید خودداری می‌کند.

فیاض گفت، این در حالی است که کارخانجات شکر بابت صادرات مالیات فروش پرداخت نمی‌کنند و به‌علاوه 13 روپیه در هر کیلو یارانه دریافت می‌کنند.

وی افزود، قیمت ناعادلانه برق در حال آسیب زدن به صنایع پنجاب است، در حالی که صنایع در 3 ایالت دیگر از گاز طبیعی‌ای که 35 درصد ارزان‌تر است برق تولید می‌کنند. صنایع پنجاب از سیاست‌های ضدصنعتی دولت فعلی ناامید شده‌اند.

انتهای پیام//57*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا