معاون وزیر صنعت خبر داد

راه‌اندازی 100 هزار کیلومتر خط هوایی در حوزه اکتشافات

راه‌اندازی 100 هزار کیلومتر خط هوایی در حوزه اکتشافات

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی 100 هزار کیلومتر خط هوایی در حوزه اکتشافات ژئوفیزیک در استان خراسن جنوبی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این پروژه می‌توان اطلاعات دقیقی را در خصوص وضعیت معادن استان به سرمایه‌گذاران داد تا بتوانند سرمایه‌گذاری صحیحی در استان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان جنوبی، جعفر سرقینی امروز - 23 آذر ماه - در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: توجه دولت در دهه‌های اخیر به ارائه اطلاعات پایه به سرمایه گذاران معطوف شده و دخالتی در امر سرمایه گذاری نمی‌کند و درصددند زمینه را برای سرمایه‌گذاری امن برای سرمایه گذاران فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه معادن بسیار غنی است، معدن زغال سنگ را یکی از مهم ترین معان استان دانست و ادامه داد: 51 درصد برق دنیا توسط زغال سنگ تامین می شود که در کشور ایران از این نعمت آنطورکه باید استفاده نمی‌شود.

سرقینی با اشاره به اینکه در وزارتخانه برنامه‌هایی برای بهره‌وری از معادن زغال سنگ استان داریم، اظهارکرد: معادن زغال سنگ حرارتی در کشور مشتری ندارد و ما باید مشتری این معادن را از خارج بیارویم و تمام تلاش خود را برای این امر انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در زمینه معادن استان وجود دارد، تصریح کرد: این مشکلات در تمام کشور وجود دارد و حاکی از وجود مشکلات اقتصادی است و رکود حاکم بر جامعه بر مشکلات حوزه معدن نیز می افزاید.

معاونت امور معادن و صنایع معدنی معدن قلعه زری را یکی از معادن مهم استان عنوان و اظهار کرد: معدن قلعه‌زری در نقطه مرزی استان قرار دارد که باعث افزایش اهمیت این معدن می‌شود و باید توجه ویژه‌ای به این معدن و رفع مشکلات این معدن شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا