رشد قارچی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون برنامه‌ای برای ساماندهی

رشد قارچی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون برنامه‌ای برای ساماندهی

رییس اتحادیه سوپرمارکت داران تاکید کرد: براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید اتحادیه مستقل کشوری داشته باشند اما هنوز این افاق نیفتاده و این در حالی است که ساماندهی فروشگاه‌های زنجیره‌ای ضرورتی است که باید هرچه سریع‌تر صورت گیرد چون هر روز شاهد رشد قارچ گونه این گونه فروشگاه‌ها هستیم.

سعید درخشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: براساس ماده 86 قانون نظام صنفی هر شغلی باید زیر نظر اتحادیه مربوط به خود باشد و از آنجا پروانه کسب دریافت کند و با توجه به این موضوع فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز باید از ما مجوز بگیرند درصورتیکه براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید اتحادیه مستقل کشوری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات صنف سوپرمارکت داران افزایش بی رویه فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، گفت: همه کالاها و محصولاتی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز فروخته می‌شود و این در حالی است که شاهد راه اندازی فروشگاه‌های زیادی در محله های مختلف هستیم که به نوعی نیاز به ساماندهی و متولی خاص دارند.

رییس اتحادیه سوپرمارکت داران در بخشی از سخنان خود بحث بالا بودن هزینه حامل های انرژی را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که سالهاست این صنف با آن درگیر است ولی علیرغم پیگیری های فراوان برای اعمال تخفیفات این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه حدود 450 سوپرمارکت مجاز در تهران داریم، گفت: حداقل فضا برای سوپرمارکت 70 متر است که البته ابعاد 7000 متری نیز در بحث سوپرمارکت‌ها شاهدیم که در آن ها مایحتاج عمومی مردم به فروش می‌رود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا