استاندار زنجان اعلام کرد:

۳۲۰۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه در استان زنجان فعالیت می کنند

۳۲۰۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه در استان زنجان فعالیت می کنند

زنجان- استاندار زنجان از وجود تعداد ۳۲ هزار واحد صنفی بدون پروانه در این استان خبر داد و گفت: باید با یک برنامه مشخص و شدت عمل بیشتر واحدهای فاقد پروانه کسب شناسایی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، جمشید انصاری در کارگروه امور اقتصادی از وجود تعداد ۳۲ هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب در استان خبر داد و افزود: باید با یک برنامه مشخص و شدت عمل بیشتر واحدهای فاقد پروانه کسب شناسایی شوند.

وی به فعالیت گمرک استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: باید با بررسی خدمات قابل ارائه و ایجاد تغییرات در گمرک استان، مراجعه کنندگان از سایر استان ها را به گمرک زنجان، ترغیب و زمینه تبدیل گمرک استان به گمرک محور را فراهم کرد.

انصاری موضوع مسکن و ساختمان را از مباحث مهم اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و یادآور شد: صنعتی سازی ساختمان ها و صرفه جویی در مصارف انرژی از طریق بهبود روش های ساخت و ساز از اصلی ترین برنامه های این بخش است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مس و چاقوی استان قابلیت صنعتی سازی را دارند، گفت: برنامه ای تحت عنوان ایجاد تنوع، صنعتی سازی و بازاریابی محصولات صنایع دستی استان با پیش بینی اعتبار مورد نیاز باید در دستور کار قرار گیرد.

انصاری اظهار کرد: شرایط اقتصادی ایجاد شده در استان طی سالهای ۹۳ و ۹۴ موجب شد تا پس انداز مثبت در استان شکل گیرد به طوری که سال گذشته نسبت درآمد به هزینه ها در خانوارهای روستایی ۱۰ درصد و در خانوارهای شهری شش درصد افزایش یافت.

استاندار زنجان رشد بالای منابع بانکی را یکی از دلایل ایجاد پس انداز مثبت در استان خواند و به موضوع مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

وی افزود: در مقطعی که قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد، استقرار پایانه های فروش در مجموعه های صنفی برای دریافت مالیات به صورت مستقیم نیز به تصویب رسید که این موضوع فقط در تعدادی از فروشگاه های بزرگ تهران اجرا می شود.

 استاندار زنجان در خاتمه گفت: برای توسعه این استان، منابع بانکی باید صرف اعطای تسهیلات و مصارف مردمی شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا