استاندارخراسان رضوی:

صادرات کالاهای بی کیفیت سمی برای صنعت تجارت است

صادرات کالاهای بی کیفیت سمی برای صنعت تجارت است

مشهد- استاندار خراسان رضوی مطرح کرد: چنانچه بخواهیم حضور جدی در بازارهای بین المللی داشته باشیم باید از صادر کردن محصولات بی کیفیت پرهیز کنیم چرا که در بلندمدت به تجارت استان ضربه می زند.

علیرضا رشیدیان شامگاه دوشنبه در همایش «تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان رضوی» که در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد با تاکید بر ضرورت صادرات محصولات با کیفیت به بازار های بین المللی اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی توجه داشته باشند که برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازارهای بین المللی باید از صادرات کالاهای بی کیفیت خودداری کنند چرا که در بلندمدت به تجارت استان ضربه می زند.

وی افزود: در همین راستا تمامی دستگاه های اجرایی خراسان رضوی باید در کنار تولیدکنندگان، صنوف و صنعت استان در قالب یک برنامه هماهنگ فعالیت کنند تا بتوان دستورالعمل های اجرایی را به شکل مطلوبی عملیاتی کنیم.

استاندار خراسان رضوی خطاب به قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور عنوان کرد: با توجه به اختصاص  200 میلیارد تومان به سازمان تجارت ایران امیدواریم متناسب با سهم خراسان رضوی در صادرات غیرنفتی مبلغی نیز به این استان اختصاص پیدا کند.

وی سیاست دولت در حوزه اقتصاد را تصحیح شیوه های تجارت در گذشته دانست و گفت: با توجه یه چشم انداز 1420 خراسان رضوی باید خدمات مربوط به زیرساخت توسعه صادرات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی به شکل مطلوبی فراهم شود.

رشیدیان در اشاره به جایگاه صادر کنندگان کالاهای با کیفیت و بی کیفیت تصریح کرد: هر شخصی که در زمینه صادرات کالاهای با کیفیت و متناسب با بازار تلاش می کنند در مقام مجاهد بوده و در مقابل کسانی که با صادر کردن کالاهای بی کیفیت اقدام به تخریب چهره تولیدکنندگان داخلی در بازارهای بین المللی می کنند در مقام ستون پنجم دشمن در نظر گرفته می شوند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا