برای نخستین بار در کشور؛

شیونامه پذیرش واعزام هیئت های اقتصادی درخراسان رضوی تدوین می شود

شیونامه پذیرش واعزام هیئت های اقتصادی درخراسان رضوی تدوین می شود

مشهد- برای نخستین بار در کشور شیوه نامه اجرایی پذیرش و اعزام هیئت های اقتصادی شورای گفت وگو خراسان رضوی تدوین می شود.

غلامرضا شافعی شامگاه دوشنبه در همایش «تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان رضوی» که در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور شیوه نامه اجرایی پذیرش و اعزام هیئت های اقتصادی با تایید استاندار خراسان رضوی در شورای گفتگو استان تدوین می شود.

وی با اشاره به ضرورت تاسیس یک مرکز مطالعات استراتژیک صادرات منطقه ای در خراسان رضوی افزود: در همین راستا باید نگاه منطقه ای بر صادرات کشور حاکم شود تا هر استان بتواند بر اساس مزیت های اقتصادی و تولیدی خود در بازارهای بین المللی حضور پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بخش صادرات کالا و تولیدات داخلی فاصله بسیار زیادی است که میان کیفیت تولید کالاهای داخلی و خارجی در بازارهای بین المللی وجود دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در ۱۲ سال گذشته کشورهای خارجی در زمینه تولیدات خود از تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کنند در حالیکه ما هنوز بر شیوه های سنتی متمرکز هستیم در همین راستا باید کیفیت کالاهای داخلی را به سمتی ارتقا دهیم تا برای مصرف کننده توجیه اقتصادی داشته باشد.

شافعی با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید در خصوص رفع تحریم ها بیان کرد: برای استفاده از این موقعیت باید موانعی که بر سر راه بخش خصوصی وجود دارد از بین برود، باید تلاش کنیم تا دولت، بخش خصوصی و مردم در کنار یکدیگر حرکت کرده و با تحقق شعار همدلی زمینه توسعه صادرات محصولات با کیفیت فراهم شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا