رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی؛

فقط ۱۸ درصد واحدهای صنعتی خراسان رضوی تولیدی هستند

فقط ۱۸ درصد واحدهای صنعتی خراسان رضوی تولیدی هستند

مشهد- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: متاسفانه در حال حاضر تنها ۱۸ درصد واحدهای صنعتی خراسان رضوی تولیدی هستند و سایر واحدها در بخش های خدماتی و توزیع فعالیت می کنند.

راضیه علیرضایی شامگا دوشنبه در همایش «تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان رضوی» که در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در خصوص بنگاه های کوچک تنها ۱۸ درصد واحدهای صنعتی در خراسان رضوی تولیدی هستند و سایر واحدها در بخش های خدماتی و توزیع فعالیت می کنند.

وی افزود: سال گذشته در این همایش مبحث برنامه ریزی جهت توسعه صادرات و داشتن چشم انداز روشن در این خصوص مطرح بود که با توجه به  تاکید حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی در سال جاری تلاش شد تا توانمندی های تولیدکنندگان داخلی تقویت شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: براساس برنامه ریزی های سال گذشته تعیین شد تا سرانه صادرات استان در سال جاری به ۵۰۰ دلار برسد و امسال نیز استاندار خراسان رضوی تاکید بر صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری کردند که به همین منظور تدوین برنامه ای جهت تحقق و رفع موانع موجود در دستور کار قرار گرفت.

وی ابراز کرد: در خصوص تقویت صادرات به این نتیجه رسیدیم که دیگر تولیدات خود را به کشورهایی که اصلی ترین مصرف کننده استان هستند صادر نکرده و در مقابل مرحله به مرحله تلاش کنیم تا محصولات و کالاها را به مصرف کننده واقعی در بازارهای جدید عرضه کنیم.

علیرضایی ادامه داد: همچنین باید ارزش هر تن صادرات خراسان رضوی را تقویت کنیم که در این خصوص باید تقویت زیرساخت های صادرات و تجارت به عنوان اولویت های اصلی در دستور کار قرار بگبرد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در مجاورت کشور افغانستان و سایر کشورهای آسیای میانه قرار دارد، گفت: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد تفاوت ها و مزیت های اقتصادی خراسان رضوی نسبت به سایر استانهای کشور است چراکه مشتری های اصلی استان با مشتری های اصلی کشور متفاوت هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی همیشه بین پنج صادرکننده اصلی کشور بوده است، تاکید کرد: باید دیپلماسی اقتصادی شرق کشور مورد توجه مسوولان و مدیران کشوری قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه تمام کشورهایی که به صورت سنتی و بومی مشتری خراسان رضوی و سایر استانهای کشور هستند با تغییر تعرفه های خود بازار ما را متزلزل می کنند که در این خصوص باید سرمایه گذاری های جدی تری در خصوص تکمیل فرایندهای ساختار کشورهای مورد توجه قرار بگیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا