به دلیل کمبود واگن در ناوگان ریلی؛

۲۰درصد صادرات خراسان رضوی روی زمین ماند/۳۱صادر کننده نمونه شدند

۲۰درصد صادرات خراسان رضوی روی زمین ماند/۳۱صادر کننده نمونه شدند

مشهد- رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی گفت: امسال ۲۰ درصد صادارت این استان به دلیل مشکلات بخش ریلی و کمبود واگن از بین رفت که دلیل عمده آن بی توجهی راه آهن به این نیاز بود.

محمد حسین روشنک شامگاه دوشنبه در همایش «تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان رضوی» که در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بازار برای برخی کالاهای تولیدی خراسان رضوی فصلی است اما به دلیل کمبود واگن این کالاها نتوانست به بازار هدف صادر شود لذا بخشی از صادرات استان انجام نگرفت.

وی بیان کرد: بانک توسعه صادرات نیز در خصوص پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان همکاری مطلوبی با فعالان این بخش در استان نداشته است.

وی افزود: کاهش نقدینگی، پایین بودن تسهیلات، مسائل و مشکلات اداره دارایی و سازمان تأمین اجتماعی ازجمله مشکلات اقتصاد و صادرکنندگان است.

وی نبود مشتری برای جذب کالاهای ساخته‌شده در حوزه‌های مختلف تولید را یکی از مشکلات قابل‌توجه و اساسی دانست و گفت: صادرکننده نمونه شدن در شرایط کنونی اقتصاد ایران امری بسیار دشوار است بطوریکه وضعیت کنونی اقتصاد کشور موجب شده تا کارخانه‌ها از ظرفیت کامل خود جهت تولید استفاده نکنند و قیمت کالاهای تولیدی زیاد تمام شود که درنتیجه بازرگانی ایرانی توان رقابت در حوزه بین‌المللی را از دست می‌دهد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی صادرات غیرنفتی را مهم‌ترین راه‌حل رفع مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و ادامه داد: بسته حمایتی دولت در قالب تحریک بازار داخلی راه‌حل درستی برای حل معضلات اقتصادی کشور نیست، چراکه تورم ایجادشده از این امر قابل‌کنترل نخواهد بود.

روشنک اقتصاد مقاومتی را به معنای توسعه صادرات دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که بتوانیم ارز آوری از محل صادرات غیرنفتی را ایجاد کنیم، اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

۳۱ صادر کننده نمونه معرفی شدند

همچنین در ادامه این مراسم از تعداد ۳۱  صادرکننده نمونه استانی و ملی خراسان رضوی طی آیینی تقدیر بعمل آمد.

در این آیین که با حضور استاندار خراسان رضوی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی برگزار شد از صادرکنندگان بخش کشاورزی، صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، دارو وتجهیزات، صنایع شیمیایی، محصولات پتروشیمی، نساجی پوشاک وچرم، فلزات، برق الکترونیک، بازرگانی عمومی، خدمات و تعاونی تجلیل شد.

در این مراسم در بخش کشاورزی شرکت های صداقت یاران توس، گوهر زعفران، نوین زعفران، زعفران ادمان نوعی خبازان و شرکاء، ارم کالای ایرانیان وبازرگانی امینی  و در بخش صنایع غذایی نیز از صنایع پورشیر مشهد، نان قدس رضوی، سینا روین شرق و شیر پگاه خراسان به عنوان صادرکنندگان نمونه معرفی ومورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم و در بخش مصالح ساختمانی نیز از پردیس سرام پاژ، بازرگانی شعبانی خراسان و میردامادی وشرکاء به عنوان صادرکننده نمونه تقدیر شد.

دربخش صنایع شیمیایی نیز شب گذشته از صنایع خوشنام مشهد، حباب کف توس، کالا کودک توس و اترک شیمی شرق به عنوان واحد های نمونه یاد شد و موزد تجلیل واقع شدند.

همچنین در مراسم تقدیر از صنای نمونه در بخش محصولات پتروشیمی و پایه نفتی از شرکت های صنعت بام شرق و روزبهان به عنوان واحدهای نمونه این بخش قدردانی شد.

دربخش نساجی نیز  شرکت های پوشاک وچرم و شرکت نگین مشهد عنوان صادرکننده نمونه استانی را به خود اختصاص دادند و در بخش فلزات، برق و الکترونیک، خدمات به ترتیب فولاد پروفیل مشهد، صنایع خیام الکتریک و صنایع سیم و کابل مشهد، شرکت بین المللی هشتم و اطلس افروز شرق عناوین صادرکننده برتر را به دست آوردند.

در بخش بازرگانی عمومی نیز شرکت ایمان تجارت روشن، زرین معین افشاری، تعاونی مرزنشینان سفیر سرخس، فراورده های غذایی تارا و شرکت شادگل به عنوان صادرکنندگان نمونه استانی معرفی شدند.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا