مذاکره برای رفع زودهنگام تحریم سوئیفت

مذاکره برای رفع زودهنگام تحریم سوئیفت

اقتصاد > اقتصاد کلان - ایرنا گزارش داد: مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران گفت: در ماه های اخیر مذاکراتی برای رفع زودهنگام تحریم سوئیفت انجام شده و برای برداشته شدن این محدودیت بانکی آماده هستیم.

علی اشرف افخمی افزود: دوران پساتوافق و پسا تحریم، فرصتی است که می تواند قواعد بازی را تغییر دهد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران افزود: وجود نیروی کار تحصیل کرده و جوان، ثبات و امنیت، برخورداری از زیرساخت های لازم و وجود برنامه مدون فرصت مناسبی را برای جذب سرمایه گذاری در ایران فراهم کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران گفت: نخستین گامی که برای پیشرفت نیاز داریم، پیوستن به شبکه جهانی سوئیفت و امکان برخورداری از نقل و انتقالات بانکی امن و ارزان است.

افخمی یافتن یک شریک مطمئن و معتبر را لازمه آغاز یک شراکت دانست و افزود: باید برای خارجی هایی که به دنبال شرکا و فرصت های مناسب در ایران هستند، خدمات مشاوره ای ارائه کرد.

وی در ادامه به وضعیت فعالیت بانک ها در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون سهم بانک های دولتی از کل بازار سرمایه 70 درصد است اما دولت برنامه های میان و بلندمدتی برای افزایش نقش بخش خصوصی در دست اجرا دارد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران همچنین با برشماری فرصت های سرمایه گذاری در ایران، افزود: مناطق آزاد عسلویه، چابهار و جاسک مناطق کلیدی در زمینه فرصت سرمایه گذاری هستند.

وی ادامه داد: ایران قصد دارد تولید نفت خود را از 2.5 میلیون بشکه به 4.5 میلیون و صادرات را تا 2.2 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا