350 حساب بانکی در یک شرکت!

350 حساب بانکی در یک شرکت!

افراد بسیاری هستند که باید از آنها مالیات گرفته شود، اما متاسفانه آنها در سایه رانت‌های موجود از مالیات فرار می‌کنند و فریاد ما هم به جایی نمی‌رسد؛ به همین دلیل سعی کردیم وزارت اطلاعات را در جریان موضوع قرار دهیم.

بحث فرارهای مالیاتی که رقم آن به ٢٠ میلیارد دلار می‌رسد این‌بار در کمیسیون امنیت ملی مجلس باز شد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اعتماد ، دیروز در همان ساعاتی که علی عسگری به این کمیسیون رفته بود تا رانت‌های منجر به فرار مالیاتی را به نمایندگان گزارش دهد، در وزارت اقتصاد، حکم برکناری او و انتصاب کامل تقوی نژاد در حال ابلاغ بود. با این حال عسگری گزارش فرار مالیاتی را در کمیسیون، کامل ارایه کرد و با این گزارش پرونده ریاست خود بر سازمان امور مالیاتی را نیز بست.

 عسگری در صحبت‌هایش توضیح داد که یک شرکت در حدود ٣٥٠ بانک و موسسه حساب دارد. او با اشاره به اینکه کجا دیده‌اید که چنین حجمی از حساب‌های بانکی وجود داشته باشد پرسید: این همه حساب برای چیست؟ عسگری افزود: این حساب‌ها به طور قطع برای آن است که فعالیت آنها و عملیات مالی آنها نامشخص باشد. اکنون در حال تهیه طرح جامع مالیاتی هستیم. اگر چنین طرحی تهیه و اعمال شود احتمال انحراف مالیاتی به پایین‌ترین حد ممکن کاهش می‌یابد.

در خصوص جلسه روز گذشته رییس سابق سازمان امور مالیاتی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوذر شفیعی، نماینده مردم ممسنی و سخنگوی این کمیسیون به ارایه گزارشی از جلسه کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: روزی حضرت امیر (ع) به مالک اشتر درباره ضرورت رعایت حال مالیات‌دهندگان گفت که متاسفانه اخیراً پایه‌های مالیاتی افزایش یافته و این مهم فشار سنگینی را بر مردم (مالیات‌دهندگان) وارد کرده است، خصوصا اینکه احساس می‌شود در اخذ مالیات، برخورد عادلانه‌ای صورت نمی‌گیرد، از عده‌ای مالیات زیاد گرفته می‌شود و عده‌ای نیز از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و هیچ اقدامی درباره آنها صورت نمی‌گیرد.

در این جلسه مطرح شد که در کشور ما هم افراد بسیاری هستند که باید از آنها مالیات گرفته شود، اما متاسفانه آنها در سایه رانت‌های موجود از مالیات فرار می‌کنند و فریاد ما هم به جایی نمی‌رسد، به همین دلیل سعی کردیم وزارت اطلاعات را در جریان موضوع قرار دهیم، از کجا دیده‌اید یک شرکت در حدود ٣٥٠ بانک و موسسه حساب داشته باشد؟ این همه حساب برای چیست؟ برای آن است که فعالیت آنها و عملیات مالی آنها نامشخص باشد، اکنون در حال تهیه طرح جامع مالیاتی هستیم، اگر چنین طرحی تهیه و اعمال شود احتمال انحراف مالیاتی به پایین‌ترین حد ممکن کاهش می‌یابد.
همچنین در این جلسه به چگونگی پرداخت مالیات از سوی مشاغل اشاره شد. در سال ٩٢ حدود ٣٧ درصد از مشاغل از مالیات معاف بودند، ٣٤ درصد مشاغل زیر ٥٠٠ هزار تومان، 9/8درصد بین ٥٠٠ تا یک میلیون تومان، ٧/٧ درصد بین یک تا ٢ میلیون تومان، 3/7 درصد بین ٢ تا سه میلیون تومان، 3/1 درصد بین ٣ تا ٥ میلیون تومان، ٢/٢ درصد بین ٥ تا ١٠ میلیون، یک درصد هم بین ١٠ تا ٥٠ میلیون تومان، کمتر از نیم درصد بالای ٥٠ میلیون تومان مالیاتپرداخت کرده‌اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا