تعطیلی ۳ روزه معادن شن و ماسه تهران

تعطیلی ۳ روزه معادن شن و ماسه تهران

گروه معادن - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوای پایتخت گفت: معادن شن و ماسه تهران با هدف جلوگیری از آلودگی بیشتر هوا از امروز (دوشنبه) به مدت سه روز تعطیل هستند.

به گزارش ماین نیوز، حسن کریمی افزود: به ادارات کل آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و محیط زیست ستان تهران نیز ابلاغ شده تا تمهیدات و اقدامات لازم در این زمینه را پیش بینی و اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت هوای تهران در وضعیت هشدار(قرمز) قرار گرفته ، به عموم شهروندان توصیه کرد تنها برای انجام موارد ضروری از منزل خارج شوند.

معاون استاندار تهران اظهار کرد: در حال حاضر میزان ذرات آلاینده معلق کمتر از 2.5 میکرون 162 است و در صورتی که این عدد به 200 برسد جلسه اضطراری کمیته کاهش آلودگی هوا در استانداری تهران تشکیل می شود.

اداره پیش بینی و پیش آگاهی جوی استان تهران امروز اعلام کرد با نفوذ سامانه بارشی به مناطق مرکزی کشور از امشب برای مناطق مختلف استان بارش برف و باران پیش بینی می شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوای پایتخت 162 و در شرایط ناسالم است گفت: در این شرایط، تنفس برای همه افراد جامعه ناسالم محسوب می شود.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

براین اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم (زرد)، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا