بررسی معاملات مواد شیمیایی و پلیمری در تالار پتروشیمی؛

پلی پروپیلن نساجی در کانون توجه خریداران

پلی پروپیلن نساجی در کانون توجه خریداران

امروز پس از اعلام قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، برخی از پتروشیمی ها نرخ پلی پروپیلن های خود را کاهش دادند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  در این روز پلی پروپیلن های نساجی مارون در صدر محصولات مورد توجه بازار بود.

به این ترتیب عرضه ۱۱۰ تنی پلی پروپیلن نساجی ۵۵۲R مارون بیش از یک هزارتن تقاضا داشت؛ این محصول که قرار بود با قیمت پایه ۳ هزار و ۳۹۶ تومان روی تابلوی معاملات برود، با کمی کاهش قیمت در تالار عرضه شد که در نهایت میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن ۳ هزار و ۳۸۴ تومان رقم خورد.

به گفته کارشناسان بازار، عرضه اندک پلی پروپیلن های نساجی یکی از دلایل توجه خریداران به این کالا بوده است.

در همین حال امروز ۳۷۵ تن از عرضه یک هزار و ۱۷۶ تنی پلی پروپیلن های شیمیایی نویدزرشیمی توسط کارگزاران خریداری شد.

البته پلی پروپیلن نساجی ۵۵۲R پتروشیمی نویدزرشیمی مانند مارون مورد توجه بود؛ به طوری که عرضه یک هزار و ۵۱۲ تنی آن ۲ هزار و ۲۴۷ تن تقاضا داشت.

همچنین امروز برخی از پتروشیمی ها مانند پلی نار و نویدزرشیمی پلی پروپیلن های خود را با نرخ های جدید عرضه کردند. از عرضه ۱۰۱۲ تنی پلی اتیلن سنگین لوله مارون نیز ۵۰۶ تن خریداری شد. همچنین پلی اتیلن سنگین فیلم EX۵ این مجتمع نیز به میزان ۴۴ تن مورد معامله قرار گرفت.

به این ترتیب بخشی از عرضه این محصولات وارد سیستم مچینگ شدند، همچنین پلی بوتادین رابر ۱۲۲۰ شازند و پلی پروپیلن نساجی مارون نیز مورد استقبال خریداران قرار نگرفت.

گفتنی است عرضه تعداد محدودی از محصولات شیمیایی که امروز انجام شد، مورد توجه خریداران قرار نگرفت، به این ترتیب برای اسیدسولفوریک شرکت ملی صنایع مس ایران تقاضایی نبود و آمونیاک مایع پتروشیمی خراسان نیز وارد سیستم مچینگ شد.

به گفته فعالان بازار، در مجموع بازار امروز محصولات پلیمری قبل از اعمال قیمت های پایه جدید که عموما روندی نزولی داشتند، با آرامش دنبال شد.

سودکاستیک، همچنان جذاب

براساس این گزارش، بررسی معاملات روز گذشته محصولات شیمیایی در بورس کالا بیانگر آن است که سودکاستیک پتروشیمی بندرامام از محصولات مورد توجه خریداران در بورس کالا بود.

عرضه هزارتنی سودکاستیک بندرامام ۳ هزار و ۳۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳۹۹ تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا ۴۲۹ تومان رقم خورد.

سودکاستیک اروند نیز دیروز به میزان ۴ هزارتن عرضه شده بود و بیش از ۹ هزارتن تقاضا داشت، عرضه این کالا به صورت سلف با نرخ پایه ۳۹۹ تومان انجام شد که میانگین قیمت ثبت شده برای خرید آن نیز ۴۳۴ تومان رقم خورد.

در همین حال اسیدنتیریک پتروشیمی شیرازو آرومایتک سنگین بوعلی سینا معاملاتی آرام داشتند و بخشی از تناژ عرضه آنها وارد سیستم مچینگ شدند. همچنین منواتانول آمین، تری اتانول آمین و دی اتیل هگزانول آف درجه ۳ پتروشیمی شازند نیز مشتری نداشتند.

البته گوگردگرانوله پالایش نفت تبریز نیز مورد توجه خریداران بود، به طوری که عرضه ۲۰۰ تنی آن ۱۲۳۰ تن تقاضا داشت و با قیمت ۳۰۳ تومان مورد معامله قرار گرفت.

در این روز همچنین آمونیاک مایع و گاز پتروشیمی خراسان و کرمانشاه هم با استقبال خریداران روبه رو نشد و تنها ۲۷۰ تن از عرضه ۲هزارتنی آمونیاک مایع خراسان با قیمت یک هزار و ۱۷۶ تومان توسط کارگزاران خریداری شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا