مدیربرنامه‌ریزی شرکت ملی پتروشیمی :

بزرگ‌ترین شرکت پتروشیمی جهان با ۶ میلیارددلار به عسلویه می آید

بزرگ‌ترین شرکت پتروشیمی جهان با ۶ میلیارددلار به عسلویه  می آید

مدیربرنامه‌ریزی شرکت ملی پتروشیمی گفت:شرکت آلمانی باسف قصد سرمایه گذاری حدود۶ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی ایران دارد که محل این سرمایه‌گذاری، منطقه عسلویه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا رستمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در پتروشیمی ایران همین مواردی است که شرکت آلمانی «باسف» اخیراً مطرح کرده است.

وی افزود: آقای وزیر در سخنرانی اخیر گفتند ما 4 تا 4.5 میلیون تن اتان، 12 میلیون تن LPG و خوراک مایع به میزان زیادی در دسترس داریم و نفتای حاصل از طرح‌های در دست احداث هم به عنوان خوراک در دسترس سرمایه‌گذاران خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد:سرمایه‌گذاری که تکنولوژی را می‌آورد، زنجیره ارزش را تکمیل می‌کند و مبنای صادرات را فراهم می‌کند، می‌تواند از این خوراک در دسترس به بهترین نحو استفاده کند و ما هم به شدت در این حوزه از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی استقبال می‌کنیم.

رستمی افزود: بخشی از سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌ آلمانی به مسیر استیم کراکرها و الفین‌ها و تکمیل زنجیره ارزشی آن و بخشی به مسیر پروپیلن و GTP و MTO و زنجیره ارزشی آن می‌رود. این شرکت خارجی تصمیم گرفته سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران انجام دهد و به همراه خود سرمایه، تکنولوژی، مدیریت و بازار تضمین شده محصولات را هم بیاورد. ما هم از چنین مواردی استقبال می‌کنیم.

وی توضیح داد: شرکت آلمانی باسف قصد دارد حدود 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران انجام دهد که محل این سرمایه‌گذاری در منطقه عسلویه خواهد بود.

شرکت باسف BASF آلمان که بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی در جهان محسوب می‌شود در دوازدهمین کنفرانس سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایران IPF به تشریح توانایی‌ها و تمایلات خود در زمینه سرمایه‌گذاری در بالادست و زنجیره ارزش پتروشیمی پرداخت.

کورت بوک رئیس این شرکت در جریان سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران گفته بود ظریفت بالایی برای سرمایه گذاری در ایران دیده است.

وی همچنین گفته بود:« فن‌آوری آلمانی، کیفیت کار آلمانی و اعتباری که محصولات آلمانی دارند خیلی اهمیت دارد و بنابراین ما شانس های خوبی برای برقراری ارتباط مجدد با پروژه های قبلی در ایران می بینیم. ایران دارنده دومین ذخایر بزرگ گازی اثبات شده جهان، چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان و یک صنعت پتروشیمی در حال توسعه است که زمانی که ایران با قدرت بیشتر به اقتصاد جهانی ملحق شود، بر بازارها تاثیرگذار خواهد بود.»

پیش از این پیوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به مذاکرات انجام شده با مسئولان این شرکت گفته بود:« باسف حاضر است در کنار سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران دانش فنی را نیز منتقل کند.»

تا پیش از این ورود شرکت‌های خارجی در صنعت پتروشیمی ایران بیشتر در قالب تامین فاینانس و فروش لیسانس و تجهیزات بوده است و شرکت‌های خارجی کمتر به سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت پتروشیمی ایران پرداخته‌اند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا